فرماندار شهرستان همدان ازافتتاح ۶ پروژه در هفته دولت در استان خبر داد.

افتتاح ۶ پروژه در هفته دولت در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین  افشاری،فرماندار همدان بعد از ظهر امروز در کمیته برنامه ‌ریزی شهرستان از اختصاص ۵۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های پروژه‌ها در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار از سه محل اعتبارات استانی، سه درصد اعتبارات نفت و گاز و اعتبارات متوازن بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تفکیک و توزیع، بخش، فصل و برنامه به عهده شورای برنامه‌ریزی استان است گفت: تعریف پروژه‌ها به عهده کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است.

فرماندار همدان با بیان اینکه از ۱۴ روز قبل شورای برنامه‌ریزی استان اعتبارات کل استان را بین ۱۰ شهرستان و در هشت فصل و بخش توزیع کرد افزود: بر اساس قانون باید ۱۵ روز بعد کمیته برنامه‌ریزی لیست پروژه‌ها را تدوین و ارائه می‌کرد و پروژه‌ها عمدتاً و یا تماماً به پیشنهاد دستگاه‌ها بود.

افشاری با اشاره به ۶ پروژه نیمه تمام بسیج به واسطه انشعابات در شهرستان همدان گفت: اعتبار مورد نیاز برای انشعابات این پروژه‌ها تأمین شد تا در هفته دولت به بهره‌برداری برسد

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته نفت و گاز به مناطق محروم، افزود: مواردی از پروژه‌ها نیز از اعتبارات توازن منطقه‌ای تأمین اعتبار شد.

فرماندار همدان 

افشاری با بیان اینکه در شاخص‌هایی که استان از متوسط کشوری بالاتر بوده اجازه تعریف پروژه در آن بخش را نداشتیم یادآور شد: در بخش راه، میراث فرهنگی، پایگاه‌های امدادی و کشاورزی شاخص‌های جمع‌بندی شده از میانگین کشوری بالاتر بوده و از بخش اعتبارات توازن نتوانستیم تأمین اعتبار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باب تأمین اعتبار، ۸۵ درصد از محل منابع ملی باز است اظهار کرد: اگر پروژه‌ای محقق شده و نتوانستیم تأمین اعتبار کنیم باید از سرفصل ملی تأمین اعتبار شود؛ اعتبارات خوبی در این بخش توسط نمایندگان جذب شده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه گاهی یک پروژه ملی چندین برابر پروژه شهرستان تأمین اعتبار می‌شود، گفت: یک ماه فرصت داریم دستگاه‌های شهرستانی موافقت‌نامه مبادله‌ای را منعقد و انجام دهند.

انتهای پیام/ب

۶ پروژه در هفته دولت در همدان افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.