مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از وجود ۲۷ باب کتابخانه در این استان خبر داد.

وجود ۲۷ باب کتابخانه در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عاطفه زارعی ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با تشریح برنامه‌های سال جاری گفت: در حال حاضر در همدان ۲۷ باب کتابخانه وجود دارد که قرار است تا پایان سال این تعداد به ۳۵ باب برسد.

وی افزود: سال گذشته سرانه کتابخانه‌های عمومی در همدان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴.۶ درصد است که باید تا پایان امسال به ۴.۸۹ درصد برسیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه مظاهری مریانج امسال در برنامه است ادامه داد: این کتابخانه با یک‌هزار و ۴۰۸ مترمربع در مراحل پایانی افتتاح قرار دارد.

زارعی با بیان اینکه توسعه کتابخانه شهید مدرس با زمین ۵۰۰ متری و زیربنای ۳۶۰ مترمربعی در صورت صلاحدید فرماندار در دستور کار است گفت: رشد سرانه کتاب در شرایط کنونی ۳.۷ درصد است که پیش‌بینی می‌شود امسال رشد ۱۵ درصدی را داشته باشیم.
وی در خصوص عضو فعال کتابخانه‌های عمومی همدان بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۲۱۹ نفر عضو کتابخانه عمومی در همدان داریم که باید این تعداد تا پایان سال به ۳۳ هزار و ۷۲۴ نفر برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به مهمترین برنامه‌های فرهنگی شاخص امسال تصریح کرد: برگزاری نشست‌ها، نقد کتاب، اجرای مسابقات آنلاین، ارتقای دانش و مهارت کارکنان شهرستان همدان، راه‌اندازی پیشخوان کتاب در روستا‌های فاقد کتابخانه و ۹۳۱ برنامه فرهنگی از جمله این برنامه‌هاست.

زارعی در خصوص برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره امسال با استقبال خوبی مواجه شده و از ابتدای اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیرماه مهلت شرکت در این جشنواره است.

انتهای پیام/ب

 افتتاح کتابخانه مریانج امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.