امیربینایی گفت: هدف از اجرای جشنواره "روستا مهدزندگی، تلاش و نشاط اجتماعی" کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان میامی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیربینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان که برای شرکت در جشنواره روستای باغچه میامی به این منطقه سفرکرده بود گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مهم مسوولان نظام است، آسیب‌های اجتماعی به اشکال گوناگون خود را نشان می‌دهند که نادیده گرفتن ظرفیت‌ها فردی و اجتماعی یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای یادآوری و نشان دادن توانمندی‌های مردم و ظرفیت‌های فراوان روستا‌ها در ۲ماه گذشته برگزار شد، افزود: دلیل آغاز بکار این طرح در روستا‌های میامی و بوِیژه بخش کالپوش وجود آسیب‌های اجتماعی زیاد است.

بینایی نداشتن اعتماد به نفس را یکی از دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی خواند و افزود: کارگاه‌های مختلفی برای افزایش اعتماد به نفس و توانمند سازی اهالی این روستا‌ها برگزار شد تا ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی مردم افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: پس از برگزاری این جشنواره امکانات روستا‌ها نیز تقویت شده و شرایط برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها فراهم می‌شود.

وی به حضور یکی از معاونان استاندار سمنان در جشنواره روستای باغچه هم اشاره کرد و گفت: قرار است پس از پایان این دوره ها، روز ۱۵ مرداد همه روستا‌های شرکت کننده در این جشنواره، مهارت‌های یاد گرفته و تواتمندی هایشان را با برگزاری نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهند.

بینایی نادیده گرفتن و یا فراموش شدن برخی فرهنگ‌ها و آیین‌های خوب روستا‌ها را یکی از مشکلات امروز روستاییان خواند و گفت: در مدت اجرای طرح روستا مهد زندگی، تلاش و شاط اجتماعی، علاوه بر َآموزش‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی نیز برای روستاییان برگزارشد.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان قرار دارد، ۹۰ درصد از جمعیت ۴۰ هزارنفری این شهرستان در روستا‌ها زندگی می‌کنند

انتهای پیام / م

فراموش شدن برخی فرهنگ‌ها و آیین‌های خوب روستا‌ها یکی از مشکلات امروز روستاییان دانست

 

برچسب ها: اعتیاد ، بومی محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار