نوید دانایی با بیان اینکه پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان راه‌اندازی شده است گفت : این دانشگاه هم اکنون ۳۰ دانشجوی خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نوید دانایی در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان هم اکنون ۳۰ دانشجوی خارجی دارد گفت : این دانشجویان در رشته‌های مختلف در این دانشگاه درس خوانده و شرایط پذیرش دانشجویان دیگر را نیز از سایر نقاط دنیا فراهم می‌کنند.
وی با بیان اینکه پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان راه‌اندازی شده است افزود : این یک گام مهم در راستای بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواهد بود که امیدواریم فواید و برکات آن نصیب تمام مردم استان شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اخذ مجوز لیسانس پزشکی از موارد دیگری است که منجر به جذب دانشجویان از کشورهای لبنان، پاکستان، هندوستان و افغانستان شد تصریح کرد : بحث بین‌المللی شدن دانشگاه و حضور دانشجویان خارجی از موارد مهمی است که پیگیری و منجر به تبادلات فرهنگی بین کشورهای مسلمان و همچنین ارتقای فناوری‌های درمانی و پزشکی و همچنین مراودات فناورانه در زمینه‌های مختلف پزشکی و درمانی می‌شود.
وی به پوشش ۷۰ درصدی جمعیت هدف شهرهای تحت پوشش این دانشگاه در طرح کنترل فشار خون اشاره کرد و بیان داشت: ۱۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر در زمان ۱۴ روزی که از اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون می‌گذرد، مورد سنجش قرار گرفته اند.
دانایی گفت : در دو هفته‌ای که از آغاز طرح ملی فشار خون به دستور وزیر بهداشت اجرایی شده، ۲۸ هزار و ۷۱۶ نفر در پایگاه‌های موقت و ۱۲۴ هزار و ۲۶۲ نفر در پایگاه‌های ثابت غربالگری فشار خون شدند.
انتهای پیام / ر

پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سمنان راه‌اندازی شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار