طرح پایش سلامت و مطالعات هم گروهی (کوهورت) کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دکتر حسین پوستچی، مجری پرشین کوهورت کشور درمراسم طرح پایش سلامت و مطالعات هم گروهی (کوهورت) کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرودگفت: طرح پایش سلامت کارکنان به عنوان بخشی از کوهورت پرشین در بسیاری از دانشگاه‌های کشور در حال اجراست و وزارت بهداشت مسئولیت پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی سلامت را برعهده دارد، که در قالب اجرای مطالعه هم گروهی سلامت کارکنان انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این مراسم گفت: مطالعه هم گروهی سلامت کارکنان یک مطالعه آینده نگر مبتنی بر جمعیت است که به منظور بررسی و شناسایی عوامل خطر شغلی و غیرشغلی بیماری‌های غیرواگیر بر روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام می‌شود.

به گفته چمن، در این طرح تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی شامل ویژگی‌های جمعیتی، شغلی، شیوه زندگی، عادات تغذیه ای، آلودگی هوا و عوامل اجتماعی- اقتصادی روی سلامت وکیفیت زندگی کارکنان بررسی می‌شود.

در مرحله اول طرح کوهورت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تمامی شاغلان دانشگاه اعضای هیات علمی کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی به مدت ۷ ماه با ظرفیت پذیرش روزانه ۱۵ نفر انجام می‌شود.

بر اساس پروتکل طرح کوهورت پرشین سالیانه یک نوبت موارد پیگیری و هر ۵ سال یکبار معانیات و آزمایشات مجددا تکرار شود.

انتهای پیام / م

پایش طرح سلامت کوهورت در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.