در پنجمین روز از هفته بهزیستی، کارگاه چند منظوره اشتغالزایی در یکی از مراکز ترک اعتیاد رشت افتتاح شد.

افتتاح کارگاه چند منظوره اشتغالزایی در رشت

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در آیین گرامیداشت هفته بهزیستی،  امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی کارگاه چند منظوره اشتغالزایی شامل خیاطی، پرورش گل و گیاه، آرایشگری، نجاری، پالت سازی، کارگاه برق ساختمان، کارگاه ابزار آلات و شیشه بری در مرکز بهبود اقامتی میان مدت رهایی رشت افتتاح شد.

برای افتتاح این کارگاه چند منظوره اشتغالزایی یک میلیارد تومان هزینه شده است و افراد بستری در این مرکز ترک اعتیاد می‌توانند حین درمان و سم زدایی در بخش‌های مختلف حرفه بیاموزند وبا دریافت گواهینامه فنی وحرفه‌ای پس از بهبود در راستای اشتغالزایی و عدم بازگشت این افراد به مواد مخدر، وام‌های اشتغالزایی دریافت کنند.

این مرکز ترک اعتیاد رشت ظرفیت پذیرش ۶۰ معتاد را دارد.

حسین نحوی نژاد، مدیر کل بهزیستی گیلان در مراسم افتتاح این کارگاه چند منظوره اشتغالزایی، با بیان اینکه یکی از اهداف این نهاد حمایتی- امدادی پیشگیری، درمان و عدم بازگشت معتادان به مواد مخدر است، گفت: در حال حاضر ۶۵ مرکز ترک اعتیاد میان مدت در استان فعال است.

وی، با اشاره به اینکه اغلب افراد بستری در مراکز ترک اعتیاد به دلیل سوء پیشینه، پس از بهبود برای اشتغال خود دچار مشکل هستند، افزود: در همین راستا با همکاری مراکز ترک اعتیاد و تفاهم نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سعی داریم با حرفه آموزی معتادان هنگام درمان و سم زدایی، ضمن ترک اعتیاد این بیماران همچنین زمینه اشتغال و حرفه آموزی آنان را نیز فراهم کنیم.

همچنین در آیین گرامیداشت هفته بهزیستی مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی نیز در رشت راه اندازی شد.

برای خرید وتجهیز این مرکز مشاوره ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

در این مرکز قرار است خدمات مشاوره از قبیل اختلافات روانی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، خدمات روان شناختی، با هدف کیفیت بهبود زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه شود.

 

انتهای پیام/م.ع

گشایش کارگاه چند منظوره اشتغالزایی در رشت

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.