۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان آماده آسفالت است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در نشست بررسی وضعیت راه‌های استان و خدمات رسانی، با تاکید بر اینکه سیاست راه و شهرسازی افزایش باند‌های دوم است گفت : در چهار سال گذشته ۳۴۲ کیلومتر باند دوم تحویل داده شده است.

وی انجام عملیات دوباندسازی در محور‌های بیرجند - زاهدان، گناباد خضری، فردوس - بجستان و سایر محور‌ها را یادآور شد و افزود : قسمتی از محور تا دهه فجر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : ۱۲ پروژه باند دوم در کل استان در حال اجراست که کل شهرستان‌ها را شامل می شود.

وی گفت: ۲ کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی عبور می‌کند که ۳۵۷ کیلومتر در مسیر چابهار - مشهد و ۳۵۷ کیلومتر در مسیر بندر عباس - مشهد در حوزه استان واقع شده است.

جعفری با بیان اینکه ۵۰ کیلومتر از هر کدام این محور‌ها تبدیل به بزرگراه شده است افزود: اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی ۱۰ کریدور اصلی کشور است و هر سال نیز اعتبارات این کریدور‌ها بالای ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد تلفات در این ۲ محور اصلی است که بیشترین حجم ترانزیت را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به ۲ کریدور شرق به غرب و غرب به شرق نیز گفت: این محور‌ها از سمت طبس - یزد - دیهوک - بیرجند - سربیشه - ماهیرود امتداد دارد.

وی با اشاره به مسیر اصفهان - طبس - بیرجند به عنوان یک محور مهم در استان اظهار داشت: مسیر دیگر قابل اهمیت نیز محور قاین به خواف است.

جعفری با اشاره به وجود یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر راه اصلی در خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۶۴ کیلومتر از این جاده‌ها تاکنون تبدیل به بزرگراه شده است.

وی از ترافیک سنگین در محور دیهوک به طبس یاد کرد و گفت: به خاطر این حجم ترافیک تلفات رانندگی نیز افزایش یافته و روز به روز هم این ترافیک بیشتر می‌شود که نیاز به احداث باند دوم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: چهار کیلومتر از محور طبس به دیهوک نیز در حال اجرا بوده که جزو اولویت‌ها محسوب می‌شود.

انتهای یپام/ک

۱۲ پروژه باند دوم در خراسان جنوبی در دستور کار قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.