رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه نخست عملیات روکش آسفالت ۵۵ کیلیو متر از راه‌های استان انجام شد.

صادقی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۵ کیلیومتر از راه‌های استان روکش آسفالت گرم، ۴ کیلیومتر ماسه آسفالت گرم و ۶ کیلیومتر ماسه آسفالت سرد انجام شده است.

وی با بیان  اینکه در ۶ کیلیومتر از راه‌های استان عملیات فوکسیل انجام شده است افزود: در طول راه‌های استان ۳ هزار متر عملیات درزگیری، ۸۵ هزار متر عملیات مربع عملیات لکه گیری، ۶۰۰ متر مربع عملیات تعریض محور انجام شده است.

صادقی با اشاره به اینکه برای اجرای این عملیات بیش از ۴۶ هزار تن آسفالت و ۲ هزار و ۳۰۰ تن قیر مصرف شده است. گفت: حدود ۱۱۰ میلیلارد ریال هزینه این عملیات بوده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه عمر مفید روسازی در وضعیت موجود ۱۰ سال لحاظ گردیده است افزود: همه ساله ۱۰ هزار کیلومتر راه در استان نیازمند انجام روش‌های محافظتی یا روکش است.

وی با بیان اینکه برای انجام این عملیات با احتساب هزینه تابلو و علایم راه ها، حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است. بیان کرد: در حال حاظر تنها حدود ۵۰ درصد این اعتبارات از منابع استانی، ملی و قیر رایگان تامین می‌شود.

صادقی با اشاره به وجود بیش از ۱۱ هزار کیلومتر جاده آسفالته بین شهری و روستایی در استان بیان کرد:همه ساله عملیات روکش آسفالت محور‌ها به تناسب اعتبارات و یا تامین قیر رایگان در برنامه این اداره کل قرار داد.

انتهای پیام / ط ا

وجود بیش از ۱۱ هزار کیلومترجاده آسفالته بین شهری و روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار