علیرضا آشنا گر گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان سمنان به نسبت نرم متوسط کشور بالا و مطلوب گزارش می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نشست با مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی استان سمنان به مناسبت گرامیداشت روز تأمین اجتماعی ضمن بیان اینکه حدود ۷۲ درصد جمعیت تحت پوشش استان دارای دفترچه درمانی هستند، گفت: این رقم نسبت به متوسط کشوری به میزان ۵۳ درصد گزارش شد، بالاتر و بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه وجود کمترین نارضایتی مردم از سوی سازمان تأمین اجتماعی جای قدردانی دارد، افزود: در دوره‌ای سو استفاده برخی از افراد از طرح تحول سلامت، هزینه‌های گزافی بر دولت و سازمان‌ها تحمیل کرد که نباید اجازه داد تا از این موقعیت سو استفاده صورت گیرد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه باید کوشید به کارفرمایان و صنایع در قالب تقسیط، بخشودگی و ارائه خدمات مطلوب کمک شود، ابراز داشت: به دلیل تحمیل فشار‌های اقتصادی و تشدید فشار روانی و اقتصادی از سوی دشمن، شرایط کشور سخت و پیچیده است که نیاز است تا در این برهه، سازمان تأمین اجتماعی به اهرم فشاری به کارفرمایان تبدیل نشود.

وی بابیان اینکه بی‌تردید با مقاومت مردم، تدبیر مدیران و اراده ملت ایران، از گردنه اقتصادی نیز به‌سلامت عبور می‌کنیم، تصریح کرد: بخشی از کار تأمین اجتماعی به کارفرمایان ارتباط دارد که نیاز است تا این ارتباط تنگاتنگ تقویت‌شده و از سخت‌گیری‌های بی‌مورد پرهیز شود.

آشناگر با اشاره به اینکه امکانات مطلوبی در حوزه درمان در مناطق مختلف استان سمنان وجود دارد، افزود: شرق استان به دلیل اینکه از مرکز کشور فاصله قابل توجهی دارد باید موردتوجه بیشتری قرارگرفته و ارائه خدمات به‌صورت مطلوب و با سرعت بیشتر صورت گیرد.

تقویت حفظ و حراست تامین اجتماعی از حقوق کارگران

استاندار سمنان بابیان اینکه سازمان‌ها باید توجه خود را به مناطقی که دسترسی آن‌ها به امکانات درمانی کمتر است معطوف کنند، بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید از محدود کردن خدمات درمانی و کم کردن پذیرش بیماران در مجموعه‌های تحت مدیریت خود به‌شدت پرهیزکرده و همچون گذشته باکیفیت مطلوب‌تر به ارائه خدمت بپردازد.

وی بابیان اینکه باید کوشید تا از منابع متعلق به کارگران حفظ و حراست کرده و به‌هیچ‌عنوان اجازه دست‌اندازی به این موارد داده نشود، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در دریافت و محاسبه حق بیمه بسیار قوی عمل می‌کند، ضمن اینکه در پرداخت نیز تاکنون مطلوب عمل شده است و این مهم می‌طلبد تا به‌صورت جدی‌تر توجه شده و تقویت شود.

آشناگر بابیان اینکه امیدواریم آنچه موردتوجه جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی و کارگران شریف است، در قالب ارائه خدمات مطلوب صورت بگیرد، افزود: سمنان استانی صنعتی است و مجموعه گسترده‌ای از کارفرمایان و کارگران از تامین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند که کار بزرگ و بسیار سختی است.

وی اضافه کرد: خدمات الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی اقدام بسیار خوبی است که درنهایت باعث افزایش کیفیت در ارائه خدمات و رضایتمندی عمومی مردم خواهد شد که باید کوشید این مهم را تکمیل و گسترش بیشتری یابد.

انتهای پیام / م

لزوم حمایت از کارفرمایان در راستای تحقق شعار سال

برچسب ها: استانداری ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.