در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ۶۶ هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی شناسایی شدند.

شناسایی ۳۳ هزار بیمار بی خبر مبتلا به فشاری خون در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا دارابی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم تجلیل از تلاشگران طرح غربالگری شناسایی ۳۳ هزار بیمار بی خبر از ابتلا به پرفشاری خون در خراسان رضوی گفت: این طرح که از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد تا ۱۵ تیر ماه ادامه داشت.

وی ادامه داد : براساس برآورد‌ها بیش از نیمی از مبتلایان به  فشارخون از بیماری خود اطلاع ندارند، لذا طرح بسیج همگانی کنترل فشار خون نقش مهمی در شناسایی و کنترل مبتلایان به این بیماری دارد، چرا که برای مبتلایان به این بیماری پرونده بهداشتی ایجاد شده و تحت کنترل و مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : دو میلیون و ۵۰۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واجد شرایط کنترل فشار خون بودند که طبق برنامه ریزی‌ها باید نیمی از آن‌ها در مرحله اول طرح بسیج کنترل فشار خون غربالگری می‌شدند.

دارابی افزود : در این مدت یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در مناطق زیر پوشش این دانشگاه معادل ۵۷ درصد از این جمعیت غربالگری شدند که این امر موفقیت چشمگیری برای این دانشگاه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد : بیماری  بیش  فشاری خون  در صورت کنترل نشدن عوارض مختلف نظیر بیماری‌های قلبی، کلیوی و مغزی برای بیمار دارد، لذا شناسایی افراد جدید مبتلا به بیش فشاری خون گام مؤثری در پیشگیری از بیماری‌های مرتبط و کاهش آسیب‌های ناشی از آن دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :  دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اکنون پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ و نیم میلیون نفری استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و مابقی این جمعیت زیر پوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در دیگر شهر‌های خراسان رضوی از قبیل گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور هستند.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

طرح بسیج همگانی کنترل فشار خون نقش مهمی در شناسایی و کنترل مبتلایان به این بیماری دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.