مدیر شبکه بهداشت و درمان رشتخوار گفت: با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان، فشار خون بیش از ۲۳ هزار نفر اندازه گیری و غربالگری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد اشترایه مدیر شبکه بهداشت و درمان رشتخوار با اشاره به اینکه طرح بسیج ملی فشار خون همزمان با سراسر کشور در این شهرستان به اجرا درآمده است، گفت: با آغاز و اجرای این طرح تاکنون ۳۱۸ بیمار مبتلا به فشارخون بالا در این شهرستان شناسایی شده اند که روند درمان آنان هم اکنون در حال انجام است.

وی ادامه داد: مراجعه کنندگان از ابتدای اجرای این طرح تا کنون با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، ایستگاه‌های موقت ایجاد شده در سطح شهر، بیمارستان و داروخانه‌های تعیین شده در سطح شهر، اقدام به اندازه گیری فشار خون خود کرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رشتخوار گفت: فشارخون بالا یکی از عوامل خطر در بیماری‌های غیرواگیر است، که باید توجه داشت امروزه  بیماری‌های غیرواگیر در دنیا در حال گسترش هستند و بسیاری از این بیماری‌ها با فشارخون بالا در ارتباط می‌باشند.

اشترایه افزود: فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می‌شود که فرد به فشار خون بالا مبتلا است.
 
انتهای پیام//ف.س
 

اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در رشتخوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.