بیش از ۵۰ هزار نفر از شهروندان بالای سی سال کاشمری فشار خون شان اندازه گیری شده است که بیش از ۱۸۰۰ بیمار فشارخونی جدید شناسایی شد.

استقبال ۵۰ هزار نفری کاشمری‌ها از طرح ملی فشار خونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد یزدانی رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر پیرامون اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان کاشمر، گفت: در اجرای طرح ملی فشار خون برای افراد بالای ۳۰سال شهرستان قرار بود که فشار خون ۴۵ هزار و ۶۴۱ نفر یعنی حدود ۵۰ درصدجمعیت اندازه گیری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمرتصریح کرد: با فعالیت ۸۴ واحد شامل؛ ۱۱ اکیپ سیار، ۴۹ خانه بهداشت، ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۹ پایگاه بهداشتی در سطح شهرستان تا به امروز فشار خون بیش از ۵۰ هزار نفر در شهرستان اندازه گیری شده و ده درصد بیشتراز جمعیت هدف تعیین شده اولیه انجام شده است.

یزدانی افزود: از مجموع غربالگری انجام شده در این برنامه تعداد ده هزار و یکصد و سی و پنج نفر شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۸۱۰ نفرافراد جدید شناسایی شده اند که از فشار خون خود اطلاعی نداشتند.
 
 
انتهای پیام//ع.م
 
 

شناسایی بیش از ۱۸۰۰ بیمار فشار خونی جدید در کاشمر

برچسب ها: وزارت بهداشت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.