رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق بازرگانی ایران از افزایش مالیات و فشار بیشتر بر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نگران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست با اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد گفت: یکی از مشکلات جدی امروز، محدودیت منابع و اتلاف ظرفیت ها است و از سوی دیگر روند توزیع منابع به درستی انجام نمی‌گیرد و هیچ ساز و کار مشخصی در این زمینه وجود ندارد که خروجی آن به بهره وری بیانجامد.

وی ادامه داد: به همین منظور جلساتی با مسئولین داشته ایم که مقرر شد اتاق بازرگانی ایران بسته‌ای را در این زمینه تهیه کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق بازرگانی ایران از افزایش مالیات و فشار بیشتر بر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نگران است.

شافعی افزود: دور از انتظار نخواهد بود که محدودیت در درآمد‌های دولت باعث افزایش فشار بر کسانی شود که در حوزه مالیات شفاف عمل می‌کنند.

وی با اشاره به چالش دولت در کسری بودجه، تصریح کرد: دولت در این ارتباط با دو راهکار مواجه است، نخست کسب منابع بیشتر که این مهم را دنبال می‌کند و راهکار دوم، کاهش هزینه هاست که گزینه‌ای مغفول در عملکرد و راهبرد دولت به شمار می‌رود.
 

سید حسین احمدی سلیمانی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به پیش بینی کسری ۳۰ درصدی بودجه دولت در سال جاری، گفت: تحلیل رفتن درآمد‌ها باعث خواهد شد تا دولت دو راهکار را پیش روی خود در نظر گیرد که نخستین راهکار افزایش قیمت‌ها در بخش انرژی خواهد بود که بیش از همه به تولیدکننده صنعتی فشار وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: راهکار دیگر، افزایش میزان مالیات‌ها است که چالشی به مراتب جدی‌تر برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان توان حصول درآمد‌های قبلی را ندارند، چه برسد به اینکه بابت افزایش درآمد خود، مالیات پرداخت کنند.
 
مجید محمدنژاد عضو دیگر هیأت نمایندگان اتاق مشهد با اشاره به  برگزاری اولین همایش اقتصادی کشور‌های حاشیه دریای خزر در روز‌های ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه امسال، گفت: منطقه ملی گردشگری آوازه ترکمنستان میزبان این همایش خواهد بود.

وی ادامه داد: در این همایش راه‌های توسعه همکاری‌های بین المللی اقتصادی بین پنج کشور حاشیه دریای خزر بررسی می‌شود و در نشستی با سفیر ترکمنستان مقرر شد تسهیلاتی برای حضور تجار ایرانی در این همایش فراهم شود.
 
رضا حمیدی عضو دیگر هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به چالش‌های آموزشی در کشور، گفت: کیفیت آموزش به ویژه در عرصه صنعت و تولید، تناسبی با نیاز‌های موجود ندارد که یک مانع بزرگ در مسیر توسعه صنعتی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: عدم بهره وری آب و ضعف جدی در مدیریت مصرف آن دغدغه دیگری است، زیرا بخش عمده‌ای از آب مصرفی در حوزه کشاورزی به خاطر ضعف زیرساخت‌ها یا عدم مدیریت صحیح و کارآمد در این حوزه به هدر می‌رود.

انتهای پیام//ف.س

کیفیت آموزش در صنعت و تولید، تناسبی با نیاز ها ندارد

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.