فاصله نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری با سایر استان‌ها بسیار کم شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالله اسدپور معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در بهار ۹۸ فاصله نرخ بیکاری این استان با استان‌های دیگر بسیار کم شد.

وی با بیان اینکه اشتغال و بیکاری از مهمترین مقوله‌ها در اقتصاد کشور و هر منطقه است افزود: افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از جمله شاخص‌های توسعه یافتگی تلقی می‌شود.

اسدپور اضافه کرد: چکیده نتایج طرح نیروی کار که به منظور تولید شاخص‌های مورد نیاز این بازار در کشور به اجرا درآمد نشان می‌دهد که در فصل بهار سال ۹۸ نرخ بیکاری استان با کاهش حدود ۶.۱ درصدی از ۲۲.۸ درصد در بهار ۹۷ به ۱۶.۷ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: مقایسه نرخ بیکاری استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که در دوره ذکر شده بیشترین کاهش مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با ۶.۱ درصد کاهش و سپس کرمانشاه با ۴.۷ درصد است.

اسدپور گفت: تحلیل بهتر اطلاعات زمانی ممکن می‌شود که اطلاعات کل سال ۹۸ با سال ۹۷ مقایسه گردد و به عبارت دیگر قضاوت در مورد اطلاعات بازار کار استان در مقایسه با سال ۹۷ به دنبال اطلاعات چهار فصل سالجاری است که در پایان سال امکان پذیر خواهد شد.

انتهای پیام/ف

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری ۱۶.۷ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.