رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۴.۵ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان طی تابستان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از استانداری چهارمحال و بختیاری؛ طهمورث الیاسی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در تابستان امسال، ۴۲.۲ درصد و میانگین این نرخ در کشور ۴۰.۹ درصد اعلام شد.

وی افزود: بنابراین، نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری در این مدت، ۱.۳ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان در سه سال گذشته ۳۷.۷ درصد بود و در تابستان امسال ۴.۵ درصد افزایش یافت.

الیاسی ادامه داد: نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری هم از ۱۶ درصد سال ۹۴ و با ۲.۱ درصد کاهش، در تابستان سال جاری به ۱۳.۹ درصد رسید.

وی با بیان اینکه افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی و اقتصاد است گفت: قضاوت صحیح درباره تغییر و تحولات بازار نیازمند رصد و توجه به مجموعه‌ای از شاخص‌های آماری مرتبط با آن از جمله تحلیل نرخ بیکاری در کنار نرخ مشارکت اقتصادی می‌باشد.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، نسبت جمعیت فعال شامل شاغل و بیکار، به جمعیت در سن کار است که جمعیت در سن کار شامل جمعیت غیر فعال هم می‌شود.
 
محصلان، خانه داران و دارندگان درآمد بدون کار، چنانچه شاغل یا بیکار نیز بوده اند، فعال اقتصادی هستند.

انتهای پیام/ش

کاهش ۲.۱ درصدی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.