رئیس هیات بازی‌های بومی محلی کرمانشاه از آغاز مسابقات جام خوشه چین در روستا‌های ۱۴ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام بهروش رئیس هیات بازی‌های بومی محلی کرمانشاه گفت : المپیاد ورزشی روستائیان و عشایر با عنوان جام "خوشه چین" همزمان با سراسر کشور در روستا‌های ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه آغاز شد.

وی بابیان اینکه این المپیاد در دوبخش دختران و پسران برگزار می‌شود، گفت : براساس دستورالعمل وزارت ورزش هر استان طبق فرهنگ و آداب و رسوم خود می‌تواند در ۱۰ رشته بومی محلی این مسابقات را برگزار کند که ما نیز رشته‌هایی همچون دوزپا، هفت سنگ، زوران، طناب کشی و ... را انتخاب کرده ایم.

رئیس هیات بازی‌های بومی محلی کرمانشاه تصریح کرد: به منظور برگزاری هرچه کیفی‌تر این مسابقات تلاش شده تا در بازه زمانی طولانی یعنی تا پایان تابستان ادامه پیدا کند، در پایان هم تیم‌های منتخب هر رشته از ۱۴ شهرستان به کرمانشاه خواهند آمد تا مسابقات فینال را برگزار کنیم.

وی کشف استعداد‌ها و ایجادشور و نشاط میان جوانان روستایی را از اهداف برگزاری این المپیاد اعلام کرد.

بهروش در بخش دیگری از سخنانش از توزیع نامناسب اعتبارات این هیات توسط اداره کل ورزش وجوانان استان انتقاد کرد و گفت: از ابتدای امسال وزارت ورزش طی چندمرحله اعتباراتی برای هیات بومی و محلی به اداره کل ورزش و جوانان استان اختصاص داده که باید طبق معمول به حساب هیات واریز شود تا ما نیز آن را بصورت عادلانه بین هیات‌های شهرستانی توزیع کنیم، اما متاسفانه این اداره کل بدون هماهنگی با هیات و نظارت ما اقدام به توزیع اعتبارات بین هیات‌های شهرستانی کرده که نسبت به این مسئله معترض هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری المپیاد ورزشی روستائیان و عشایر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.