از ۲۷۰ برگزیده جشنواره های کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان در آیین اختتامیه دومین جشنواره قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی فجر انزلی در رشت گفت: از ۲۷۰ برگزیده جشنواره قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی انزلی در ۲۰ رشته مختلف تقدیر شد.

وی با بیان اینکه، قرآن دستور زندگی انسان‌هاست که از سوی خداوند متعال برای هدایت بشریت نازل شده است، افزود: کانون‌های مساجد گیلان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، گفتمان اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی فعالیت می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان با بیان اینکه، هم‌نشینی و انس با قرآن انسان را با هستی‌های خلقت آشنا می‌کند بنابراین بر قرائت روزانه قرآن دستور داده شده است، گفت: ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به سفارش ائمه اطهار (ع) بر تلاوت قرآن و حفظ شأنیت مکان تلاوت قرآن و لوازم آن افزود: توجه ائمه اطهار به قرآن و وسایلی که با آن به تلاوت قرآن می‌پرداختند نشان از قداست و رفعت جایگاه قرآن و اهل قرآن دارد.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی کانون حافظان قرآن انزلی به‌صورت استانی گفت: مرحله استانی سیزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان نیز همزمان با این جشنواره برگزارشد و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در این دو جشنواره شرکت کردند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد گیلان با بیان اینکه، کانون‌های مساجد بزرگ‌ترین نهاد دینی مردمی است و افراد بدون چشم‌داشتی در این مراکز فرهنگی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: جشنواره استانی قرآنی، علمی، هنری و ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت کانون حافظان قرآن کریم انزلی و با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بهمن ماه ۹۷ در انزلی برگزار شد.

 

انتهای پیام / ق 

 

برگزیدگان جشنواره‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تقدیر شدند

برچسب ها: مساجد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.