مسئول دبیرخانه کانون‌ مساجد گیلان گفت: کانون‌های مساجد با استفاده از ابزار هنری و فرهنگی بایدزمینه لازم برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در نشست انقلاب به روایت هنر در مسجد امیرالمومنین (ع) رشت با تسلیت ایام فاطمیه با تاکید بر ضرورت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه گفت: کانون‌های مساجد در خدمت مردم بوده و درصدد ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت آموزه‌های قرآنی و اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه، جهادگران هنری و فرهنگی مساجد، گمنام در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، افزود: هم اکنون ۹۰۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد ۱۶ شهرستان گیلان به منظور اعتلای فرهنگ اسلام در حال فعالیت هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با تشریح فعالیت‌های کانون‌ها گفت: کانون‌های مساجد با استفاده از ابزار هنری و فرهنگی باید زمینه لازم برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم و ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های دینی را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، کارآفرینی و مذهبی را عامل جدب جوانان به فعالیت‌های مسجدی دانست و تصریح کرد: اصحاب مسجد باید بستر فعالیت فرهنگی و هنری برای این افراد را فراهم تا نیروی انسانی متعهد و متخصص برای آینده این نظام تربیت شود.

نقل خاطرات انقلاب و اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این مراسم بودو در پایان این مراسم از ۸ هنرمند انقلابی مسجدی با اهدای تندیس و جایزه نقدی و ۳۰ هنرمند دیگر با اهدا جوایز نقدی تجلیل شد.

 

انتهای پیام / ق

 

مساجد با استفاده از ابزار هنر ارزش های دینی را در جامعه ترویج دهند

برچسب ها: مساجد ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.