امام جمعه سیرجان گفت: نیازمند تامین اعتبار برای اجرای فعالیت‌های قرآنی هستیم و امروز هر حرکتی در مسیر قرآن باشد می تواند از مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کم کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت  الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان در جلسه معین قرانی گفت: شورای قرآنی، موسسات و برنامه‌های قرآنی در سطح شهرستان فعالیت‌های خوبی را دارند، اما مشکل از نبود اعتبار در این بخش است که باید معین‌های اقتصادی شهرستان به معین‌های قرآنی هم تبدیل شوند.

در این جلسه سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: ما زیر سایه قرآن و اهل البیت (ع) زنده هستیم و زندگی می‌کنیم و هرچه در مسیر قرآن کریم هزینه شود سرمایه است که به جامعه غنی و ارزش می‌بخشد.

 محمد محمود آبادی افزود: وظیفه همه مسئولین و دست اندرکاران فرهنگی است اولویت کاری خود را ترویج فرهگ قرآن قرار دهند و هزینه‌های مادی در این مسیر سرمایه گذاری برای سلامت فرهنگ جامعه است.

وی گفت: معادن و صنایعی که در این شهرستان فعالیت دارند و منابع زیرزمینی را استخراج می‌کنند به خاطر داشته باشند مملکت ما قرآنی است و هر اعتباری برای این بخش باید به خوبی تامین شود و اگر توزیع عادلانه مسئولیت‌های اجتماعی بخش معادن و صنایع بود امروز صحبت از کمبود اعتبار برای فعالیت‌های قرآنی شهرستان نداشتیم.

محمود آبادی ازعملکرد مسئولیت‌های اجتماعی معادن در شهرستان انتقاد کرد و گفت: توزیع ناعادلانه یا حتی بی تعهدی در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی موجب شده امروز سهم اعتباری قرآن کریم ناچیز و یا حتی نباشد که این مسئله را نمی‌پسندم واصلاح این اعتبارات یا مسئولیت‌های اجتماعی توسط مجتمع سنگ آهن گل گهر را دنبال می‌کنم.

سرپرست فرمانداری سیرجان مصوبه این جلسه معین قرآنی و همچنین جلسه شورای فرهنگ عمومی را لازم الاجرا دانست و گفت: اعتبار هزینه نیاز‌های فرهنگی و قرآنی و سایر مشکلات اقتصادی و برنامه‌های اجتماعی شهرستان را درقالب یک حساب واحد از مجموعه شرکت‌های مجتمع سنگ آهن گل گهر جذب می‌کنیم و در آینده هرنوع کمک و اعتباری را از این حساب پرداخت می‌کنیم تا مسئول اداری یا قرآنی ما مجبور نباشد پشت درب اتاق حسابدار فلان شرکت بنشیند و برای پرداخت اعتباری که وظیفه شرکت‌ها در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است معطل بماند.

در این جلسه  محمد ایران نژاد مسئول شورای قرآنی سیرجان با اعلام برخی فعالیت‌ها و عملکرد‌های قرآنی شهرستان گفت: ۸۰ جلسه قرآنی فعال، بیش از ۲۰ موسسه و ده‌ها خانه قرآنی فاعلیت‌ها و برنامه‌های قرآنی گسترده‌ای دارند که باید برای ادامه کار و همچنین فعالیت‌های بیشتر اعتبارات مشخص داشته باشیم و خیرین قرآنی با این شورا همکاری کنند.

وی افزود: کمبود‌های فراوانی در امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در بخش قرآنی شهرستان داریم و خیلی از جلسات قرآنی نیازمند تعدادی رحل و قرآن کریم و سیستم صوتی و حتی وسایل سرمایشی و گرمایشی هستند تا چه برسد به برنامه‌های اردویی و جوایز قرآنی که در صدد اجرای آن‌ها هستیم.

در پایان این جلسه جهانپور نماینده شرکت توسعه آهن و فولاد نیز بر ایفای نقش اجتماعی شرکت درقالب برنامه‌های قرآنی تاکید کرد و محتوایی بودن برنامه‌ها را خواستار شد و در این زمینه هم قول مساعد داد.

انتهای پیام/ی

توسعه قرآنی در گرو کمک معادن سیرجان

برچسب ها: قرآن ، اخبارفرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار