مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل، جشن بزرگ ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ۹ مرداد و سالروز ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی جشن بزرگ ثبت جهانی در اردبیل برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این جشن برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده و به دنبال معرفی پیشینه تاریخی و نقش صفویه در شکل گیری حکومت منسجم ملی و دینی هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: بقعه شیخ صفی الدین نماد سلسله صفویه در کشور است و به واسطه قرارگیری مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی از اهمیت تاریخی، دینی و فرهنگی بالایی برخوردار است.

به گفته فلاحی در هفته پاسداشت استان اردبیل بنا‌های تاریخی مرتبط با دوره صفویه میزبان رویداد‌ها و برنامه‌ها خواهد بود و به ویژه بقعه شیخ صفی الدین که در سال ۲۰۱۰ به ثبت جهانی رسید محور برنامه‌ها است.

وی با تاکید به در هفته پاسداشت استان اردبیل تبیین جایگاه صفویه در قالب برنامه‌های متنوع مورد تاکید است، اضافه کرد: نگاه ویژه این دوره از برنامه‌های هفته پاسداشت استان اردبیل توجه به آموزش و اطلاع رسانی کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ح

بقعه شیخ صفی الدین نماد سلسله صفویه در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.