دبیرستاد اقامه نمازاستان کرمان گفت: اشاعه فرهنگ نماز در جامعه باید به صورت ریشه‌ای انجام شود و مشکلات اقامه نماز در مدارس و نمازخانه‌ها باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   حجت‌الاسلام مهدی عربپور دبیرستاد اقامه نمازاستان کرمان صبح امروز در شورای اقامه نماز استان کرمان که با حضورفدایی استاندار کرمان درمحل سالن پیامبراعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مردم جامعه اعتقاد به نماز دارند، اما در بررسی‌های انجام شده متاسفانه تعدادی از افراد جامعه نماز نمی‌خوانند گفت: این مسئله ریشه‌یابی و علل فاصله گرفتن و کم توجهی عده‌ای در جامعه به مسئله نماز باید مشخص  شود.

وی با بیان اینکه در شورای قبل اقامه نماز استان کرمان مصوب‌شد که شهرداری با همکاری حوزه هنری در دو پارک کرمان نمایشگاهی با موضوع نماز برگزار کند گفت: متاسفانه امروز بعداز گذشت ۵ ماه این کار هنوز انجام نشده است.

دبیرستاد اقامه نماز استان کرمان با اشاره به اینکه دلیل اجرای نشدن این مصوبه از سوی شهرداری مشکلات طرح ارائه شده از سوی حوزه هنری عنوان شده است افزود: گلایه ما از کوتاهی در انجام این طرح است و این دو نهاد باید با برگزاری جلسات مشترک مشکلات انجام این طرح را مترفع می‌کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که مدارس را به خواندن نماز جماعت مزین کنید که این تضمین آینده است بیان کرد: باید تاکید بیشتری بر اقامه نماز جماعت در مدارس شود.

حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه نیاز بیشتری به حضور روحانیون در مدارس است گفت: اگر مشکل هزینه رفت و آمد روحانیون به مدارس را حل کنیم در اقامه نماز جماعت در مدارس کمک زیادی کرده‌ایم.

محمدجواد فدایی امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان کرمان گفت: در حوزه اقامه نماز کار‌های موثر بسیار زیادی انجام شده و کار‌های زیاد دیگری نیز قابلیت انجام دارد و امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده شاهد بهبود هر چه بیشتر اقامه نماز در جامعه باشیم.

وی در ادامه بر برپایی نمایشگاه‌های آثار نماز در دو پارک سطح شهر کرمان تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه یک کار تخصصی است و لازم است یک گروه روی محتوای این موضوع کار کند.

فدایی تصریح کرد: همچنین باید گروه چهار نفره محتوای تابلو‌های مربوط به نماز را مشخص و در جلسه آینده شورا ارائه کنند تا شهرداری برای نصب تابلو‌ها اقدام کند.

استاندار کرمان گفت: باید تحقیقی پیرامون میزان باور افراد به نماز از سوی آموزش و پرورش استان کرمان تدوین شود و لازم است که در احداث مدارس جدید به موضوع ساخت نمازخانه‌ها نیز توجه جدی صورت گیرد و در این رابطه در جلسه بعد شورای اقامه نماز استان، گزارشی از سوی سازمان نوسازی مدارس ارائه خواهد شد.

وی افزود: به منظور بررسی مشکل برگزاری نماز جماعت در ادارت نیز قرار شد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در جلسه آینده شورای اداری موضوعات مطرح شده و در آن جلسه برای آن تصمیم گیری شود.

فدایی با اشاره به اینکه در این جلسه همچنین قرار شد اجلاس استانی نماز در آذرماه سال جاری برگزار شود، ادامه داد: با توجه به اینکه ارزیابی عملرد سال ۹۷ به دلیل نقص در بارگذاری اطلاعات خوب نبوده است، قرار شد موضوع در شورای اداری استان توسط رئیس ستاد اقامه نماز استان مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بعضی از مدارسی که جدیدا توسط خیرین ساخته شده است فاقد نمازخانه هستند اظهار داشت: بعضی از نمازخانه مدارس ما فاقد فرش هستند.

وی با اشاره به نیاز نمازخانه‌های برخی مدارس استان افزود: اگر امسال ۱۰ هزار متر فرش سجاده به نمازخانه‌ها تعلق بگیرد تعدادی از این نمازخانه‌ها را می‌توان برای سال تحصیلی جدید راه‌اندازی کنیم.

در این جلسه تاکید شد، اشاعه فرهنگ نمازدرجامعه باید به صورت ریشه‌ای انجام شود وباید مشکلات اقامه نماز در مدارس و نمازخانه‌ها باید برطرف شود.

انتهای پیام/ی

برخی مدارس استان کرمان نمازخانه ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.