استاندار بوشهر گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باید کمک کنند تا سرمایه گذاران بدون کمترین مشکل طرح‌های خود را به اجرا برسانند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند شنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت ولادت امام رضا (ع) افزود: در همه زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی کمک طلبید، زیرا این بخش از توانمندی‌های فراوانی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد.

وی از مذاکره با داوطلب سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه درمان خبر داد که با هدف توسعه گردشگری درمانی می‌خواهد در استان بوشهر سرمایه گذاری کند.

تک رقمی شدن میزان بیکاری نکته دیگری بود که استاندار به آن اشاره کرد؛ رقمی که بهار ۹۷، ۱۰.۹ درصد بوده، اما در بهار امسال به ۹.۲ رسیده است.

گراوند با تاکید بر تداوم روند کاهش بیکاری در استان، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مأموریت دارد ۳۸ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را تکمیل کند که می‌تواند در رونق تولید و کاهش بیکاری موثر باشد.

وی ضرورت کاهش هزینه‌ها در دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و حذف کارتابل کاغذی در استانداری بوشهر را یکی از کار‌هایی عنوان کرد که به همین منظور صورت گرفته است.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنانش، از تلاش‌های وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و همچنین پیگیری نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی برای بازگشت به کار شماری از نیرو‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، و از رئیس کل گمرک ایران و وزیر اقتصاد هم برای حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی تجاری بوشهر قدردانی کرد.

به گفته گراوند مشکلاتی که از سال ۹۳ در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر وجود دارد روز‌های آینده با برگزاری نشست نهایی به طور کامل برطرف شود.

اختصاص اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای شتاب در ساخت جاده ساحلی دیر – بوشهر از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد و افزود: در سفر اخیر به تهران در دیدار با سایر مسئولان مربوط دستور‌های خوبی در حوزه مطبوعات، کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید بوشهر، طرح راه آهن بوشهر-شیراز، اورژانس هسته‌ای و تکمیل دانشگاه دندانپزشکی و پزشکی بوشهر و همچنین اعتبارات سفر رئیس جمهوری گرفته شد.

استاندار بوشهر از تلاش برای حل ریشه‌ای مشکلات حوزه آب استان هم خبر داد و با اشاره به وضعیت امنیتی مطلوب استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری، بیان کرد: طرح پایش تصویری بوشهر برای هفته دولت آماده و برای اجرای مرحله دوم آن هم اعتبار مورد نیاز تامین می‌شود.

گراوند همچنین بوشهر را در زمینه وصول درآمد از استان‌های پیشتاز کشور خواند و با اشاره به تشکیل ستاد درآمد استان بوشهر گفت: نشست این ستاد باید به صورت ماهانه برگزار شود و دستگاه‌هایی که تکلیف‌هایی در این زمینه دارند باید این تکلیف را به صورت قانونی اجرا کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در اسفند پارسال، گفت: در این سفر دو هزارو ۵۳ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده که بخشی از آن به استان ابلاغ شده و قرار است بقیه نیز تا پایان دولت تخصیص یابد.

جمع‌بندی برنامه‌های هفته دولت، فعال شدن شورای مهارت آموزی در شهرستان‌ها، توجه بیشتر به رونق تولید، ضرورت شتاب در برق رسانی به مرکز پرورش میگوی مُند شهرستان دشتی، پیگیری واگذاری بندر لاور ساحلی به سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر مواردی بود که استاندار بر آن‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

بخش خصوصی خواهان سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه درمان بوشهر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.