نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور به میزبانی شه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جمع عوامل اجرایی برگزاری اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور، گفت: برگزاری نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور می‌تواند ورودی جدی برای حل مشکلات صنعت ساختمان باشد.

وی با بیان این که بخش خصوصی و حرفه‌ای نباید منتظر کارگشایی و پرداخت همه هزینه‌ها از سوی دولت باشد، افزود: بخش‌های حرفه‌ای و تخصصی باید با نگاه اقتصادی کارآمد، کارآفرین و انعطاف‌پذیر به دنبال توسعه و گسترش فعالیت‌های خود باشند.

رحیمی ادامه داد: اگر با این تفکر که در شرایط تحریم و گرفتار تلاطم‌های اقتصادی هستیم دست بر روی دست بگذاریم، قطعاً هیچ اتفاق مثبت و مؤثری رخ نخواهد داد.

استاندار فارس بر ورود جدی و حضور تعیین‌کننده بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای در عرصه تلاش، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: قطعاً باید برای تغییر شرایط موجود آستین بالا زد، زیرا تلاش نکردن برای تغییر شرایط موجود به معنای تسلیم شدن است و تسلیم شدن هزینه‌ای گزاف دارد.

رحیمی با تأکید بر این که جامعه نخبه کشور نباید به مشکلات موجود گردن نهاده و تسلیم شرایط شود گفت: متأسفانه امروز عده‌ای نمی‌خواهند کار انجام شود و به دنبال جوسازی و یا سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت‌های اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف هستند؛ در این شرایط سکوت بخش خصوصی که سود و ضرر اصلی فعالیت‌های اقتصادی عاید آنان می‌شود به مثابه میدان دادن به پدیده‌های نامیمون خواهد بود.

وی، از این رویداد که جامعه متخصص کشور نسبت به سود و زیان جامعه بی‌تفاوت شده‌اند انتقاد کرد و گفت: برای ایجاد تحول، ابتدا باید بستر موردنظر مهیا و بعد فعل اصلی در راستای تغییر شرایط در آن انجام شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه در این شرایط جامعه حرفه‌ای، تخصصی و نخبگان مسئولیت سنگینی در راستای ایجاد رونق اقتصادی و خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارند گفت: اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور می‌تواند مجالی طلایی برای تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق در حوزه ساخت‌وساز باشد.

رحیمی با تأکید بر اینکه این اجلاس باید به دنبال جامعه هدف واقعی برود و خروجی عملیاتی داشته باشد افزود: جامعه هدف این اجلاس بسیاری از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در کشور‌های همسایه هستند، بنابراین باید ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان برای این سرمایه‌گذاران مشخص و موارد تشویقی و انگیزشی و شرایط ویژه و منحصربه‌فردی از سو‌ی مدیریت شهری و مجلس محلی برای جذب این افراد تعریف شود.

وی گفت: مسلم است ارائه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فارس به‌تن‌هایی نمی‌تواند به روند جذب سرمایه‌گذار کمک کند، زیرا این ظرفیت‌ها در سایر استان‌های کشور نیز موجود است.

استاندار فارس گفت: عوامل اجرایی این اجلاس به‌عنوان یک گروه حرفه‌ای و تخصصی باید با تجزیه‌وتحلیل فرصت‌های موجود به دنبال منتفع کردن اقتصاد استان از این فرصت‌ها باشند.

رحیمی گفت: حضور سرمایه‌داران و فعالین حوزه ساخت‌وساز جنوب کشور و نیز نمایندگان تجاری و سفرای کشور‌های مختلف در این اجلاس می‌تواند فرصتی مغتنم برای تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری و نیز بازاریابی و یافتن زبانی مشترک در راستای خلق فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت‌وساز باشد.

نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور ۱۶ مرداد با حضور مدیران، مسئولین، انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران فارس و ۵ استان کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و نیز مقامات کشوری و همچنین نمایندگان تجاری و بازرگانی و سفرای کشور‌های عراق، قطر، سوریه، عمان و کنیا در شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در شیراز

برچسب ها: صنعت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار