رفع معضل اعتیاد نیازمند بهره گیری از روش های علمی و برنامه های مدون است/ مشارکت های مردمی محوری ترین مولفه مبارزه با اعتیاد و تبعات آن استاستاندار فارس گفت: راه حل معضل اعتیاد به موادمخدر، بهره‌گیری از روش‌های علمی و برنامه‌های مدون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی، در همایش مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد موضوعی است که دامنگیر همه جوامع شده است، عنوان کرد: در کشور ما نیز این بلای خانمان سوز ۲ میلیون نفر را گرفتار کرده است که اغلب این افراد در سنین جوانی هستند؛ بنابراین جامعه از قدرت فعالیت، تفکر، تلاش و خلاقیت آن‌ها محروم شده است.

وی ادامه داد: مقابله با اعتیاد و درمان افراد مبتلا به این بیماری نیز هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل کرده است.

رحیمی با بیان اینکه زمینه‌های مختلفی زمینه ساز ایجاد اعتیاد می‌شود، یادآور شد: عوامل فردی در کنار هر عامل دیگری در ایجاد این آسیب اجتماعی موثر است و افراد پیش از اینکه به دنبال مقصر باشند باید به این عوامل بپردازند.

استاندار فارس به زمینه‌های اجتماعی اعتیاد از جمله فاصله طبقاتی، مهاجرت‌ها و عدم کنترل اجتماعی، بیکاری، کم سوادی و بی سوادی، قرار گرفتن در هجوم رسانه‌های بیگانه، سستی اعتقادات و ارزش‌ها اشاره کرد و تاکید کرد: نباید از این عوامل غفلت شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس لازمه رفع این معضل در جامعه را بهره گیری از روش‌های علمی و پژوهش و برنامه مدون در زمینه‌های مختلف دانست.

کاهش فاصله طبقاتی، گسترش فرصت‌های شغلی، توجه به توانمندی‌های هر فرد در راستای اعتلای زندگی این فرد و جامعه، توجه به جنبه‌های فرهنگی، تقویت ارتباط با خالق هستی و حاضر و ناظر دانستن خدا بر اعمال و رفتار انسان، توجه به سوادآموزی و کاهش بی سوادی، توجه به کودکان کار از دیگر عواملی است که استاندار فارس توجه به آن‌ها را در حوزه مقابله با اعتیاد ضروری دانست.

رحیمی به اهمیت زمینه‌های روانشناختی در مقابله با اعتیاد اشاره کرد و افزود: بی شک شخصیت افراد، محیطی که در آن پرورش پیدا کرده، شناسایی مولفه‌های موثر بر روح و روان افراد، بستر سازی برای عرضه شخصیت‌های متعادل به جامعه در پیشگیری از ترویج اعتیاد موثر است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه علاوه بر پیشگیری نیازمند شناسایی مبارزه، مجازات و بازتوانی درزمینه اعتیاد هستیم، عنوان کرد: رویارویی علمی و تقویت تجهیزات و امکانات و فراهم بودن بستر‌های قانونی در تحقق این موارد و به تبع ان کاهش اعتیاد در جامعه مورد نیاز است.

نماینده عالی دولت در استان فارس مشارکت مردمی را از محوری‌ترین مولفه‌های مبارزه با اعتیاد به ویژه در مبحث پیشگیری و بازتوانی برشمرد و عنوان کرد: فعالیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه موفقیت آمیز بوده که باید تقویت شود.
انتهای پیام/م

همایش مبارزه با مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار