استاندار فارس گفت: معتقدیم که ایرانیان مقیم دیگر کشور‌ها هر کدام سفرای کشورمان در اقصی نقاط دنیا و در آن کشور‌ها هستند و می‌توانند فرهنگ و داشته‌های کشورمان را به خوبی معرفی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در ادامه سفر خود به کشور قطر، در جمع تجار و بازرگانان ایرانی مقیم این کشور، ضمن قدردانی از سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر به جهت فراهم کردن زمینه این دیدار افزود: یقین دارم که تلاش بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که امروز کشورمان با آن مواجه هست را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اکثر تجار، بازرگانان و هموطنانی که اقدام به مهاجرت می‌کنند را نخبگانی تشکیل می‌دهند که علاقمند هستند که به کشور و مردم خود کمک و خدمت کنند.

استاندار فارس، خطاب به تجار و بازرگانان مقیم کشور بیان کرد: ممکن است برخی از شما از پروسه و روند کار‌های اداری در استان گلایه‌هایی هم داشته باشید و به همین دلیل یکی از برنامه‌های خود را رفع مشکلات این حوزه قرار داده ام.

رحیمی تصریح کرد: امیداریم با فراهم شدن شرایط و رفع موانع پیش رو بتوانیم بیش از پیش از ظرفیت و توان سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور از جمله ایرانیان ساکن قطر بهره‌مند شویم.

وی، ضمن تاکید بر لزوم افزایش روابط و مراودات اقتصادی و فرهنگی بین استان فارس و کشور قطر ادامه داد: به منظور تحقق این مهم حاضر هستیم که هرگونه کمک و مساعدتی که نیاز باشد از راه‌های مختلف از جمله اعزام گروه‌های هنری و فرهنگی انجام دهیم.

رحیمی گفت: بر همین اساس، در جریان همین سفر و در یکی نشست‌هایی که با مسئولان کشور قطر داشتیم مقرر شد که در مراسم جشن نوروزی که بنا است در بازار سوق واقف شهر دوحه قطر برگزار شود، گروه‌های فرهنگی و هنری که قرار است از کشور ایران حضور داشته باشند از استان فارس اعزام شوند.

استاندار فارس، ضمن اعلام آمادگی این استان برای تسهیل روند صادرات بین این استان با کشور قطر گفت: در استان فارس در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اقدامات بسیار خوبی انجام شده و ما نیز از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه و همچنین فروش محصولات تولیدی این واحد‌ها حمایت خواهیم کرد.

رحیمی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در جهت تسهیل روند سرمایه گذاری در استان فارس صورت گرفته صدور مجوز‌های بی نام در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله صنایع تبدیلی کشاورزی، فرآوری محصولات و بخش‌های معدنی و صنعتی است سرمایه گذاران بدون صرف هیچگونه زمانی و بدون نیاز به طی مراحل و پروسه‌های اداری می‌توانند در این بخش‌ها سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، فعالیت‌های عمرانی و پیمانکاری، خدمات فنی و مهندسی و معماری و طراحی از جمله بخش‌هایی است که با توجه به توانمندی فارس امکان گسترش همکاری‌ها با کشور قطر وجود دارد.

استاندار فارس افزود: همچنین با توجه به توانمندی‌های فارس و شیراز در زمینه ارائه خدمات پزشکی و درمانی، انتظار داریم که سرمایه گذاران در این زمینه نیز وارد عمل شده و با توجه به استقبال خوبی که از این توانمندی می‌شود در این حوزه و در بحث گسترش توریسم سلامت اقدام به سرمایه گذاری کنند.

رحیمی، با اشاره به میزبانی کشور قطر در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تصریح کرد: در استان فارس زیرساخت‌ها جهت اسکان گردشگران و مسافران جام جهانی قطر فراهم هست و علاوه بر این این امکان وجود دارد که با بهره گیری از ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی یا توسعه و گسترش آنها، استان فارس میزبان تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی جهت انجام تمرین باشد.

استان‌های جنوبی محور ارتباطات بین ایران و قطر خواهند بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر هم در ابتدای این دیدار گفت: بر اساس مصوبه‌ای که اخیرا با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری داشته ایم، مقرر شد که استان‌های جنوبی کشورمان محور ارتباطات بین ایران و قطر باشند.

محمد علی سبحانی افزود: البته این به منزله بی توجه نسبت به قابلیت‌های سایر استان‌ها نیست، اما با توجه به نزدیکی و غرابتی که بین استان‌های جنوبی کشورمان و کشور قطر است اساس این ارتباطات با محوریت استان‌های جنوبی باشد.

وی ادامه داد: مصوبه دولت مبنی بر اعطای اقامت پنج ساله به اتباع خارجی در قبال ۲۵۰ هزار یورو سرمایه گذاری در کشورمان نیز فرصت خوبی است که امیدواریم سرمایه گذاران خارجی از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/م

دیدار استاندار فارس با تجار و بازرگانان ایرانی مقیم قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار