عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آن چیزی که منجر به حل مشکلات اقتصادی کشور می‌شود، اتکا به توانمندی درونی اقتصاد ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هشتمین گردهمایی مدیران مراکز فضای مجازی سپاه‌های استانی سراسر کشور گفت: ما وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی شدیم و این مارا معطوف می‌کند تا در هدف گذاری‌های خود به نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت‌ها توجه کنیم تا مسیر بهتری برای آینده انقلاب اسلامی رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های قدرت ما توانمندی در عرصه‌ی ثبات و امنیت کشورمان است که بعنوان یکی از معیار‌های مهم ارزیابی عملکرد انقلاب است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دومین ویژگی مهم ما در قدرت انقلاب اسلامی، توانمندی در عرصه‌ی علم و دانش است بطوری که بر اساس ارزیابی‌های دقیق صورت گرفته ایران توانسته در رتبه‌ی اول تولید علم در منطقه قرارگیرد؛ این چیزی است که نیاز به استمرار دارد.

ابراهیمی افزود: شرایط کنونی اقتصاد کشور یکی نقاط ضعف جمهوری اسلامی ایران است، وضعیتی است که نیاز به بازنگری جدی دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کنونی برگرفته از دو نگاه درونی و بیرونی است، تصریح کرد: نگاه درونی شامل مولفه‌های ساختاری در اقتصاد ایران است، از جمله آن وابسته بودن اقتصاد کشور به نفت، حوزه‌ی دولت و تصدی گری آن در اقتصاد و شرایط مربوط به بودجه‌ی نامتوازن که در اقتصاد کشور شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین عامل درونی هم تحریم هاست که به نسبت عوامل درونی تاثیر کمتری دارد.

ابراهیمی افزود:علی رغم اقدامات آمریکایی‌ها و ایجاد شوک ارزی در سال ۹۱ در اقتصاد ایران، جمهوری اسلامی مسیر خودش را ادامه داد، مسیری که منجر شد به اینکه متناسب با شرایط آن زمان انقلاب اسلامی استمرار پیدا کند و از مزیت‌ها و حوزه‌های تصمیمات خود هم بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: هنوز بخش‌های زیادی از منابع ارزی کشور بخاطر تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی ارز تعیین تکلیف و مشخص نشدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم خواست آمریکایی‌ها آثار تحریم‌ها در فضای اقتصادی کشور به صفر می‌رسد، آن چیزی که منجر به حل مشکلات اقتصادی کشور می‌شود اتکا به توانمندی درونی اقتصاد ایران است و این مهم موجب می‌شود تا تاثیر تحریم‌ها به حداقل خودش برسد.

ابراهیمی افزود: برای نظام مجلس آینده و دولت آینده بسیار مهم است، با یک دولت و مجلس خوب و عمل به منویات مقام معظم رهبری بعنوان یک کارشناس می‌گویم که انشالله می‌توانیم دهه پنجم انقلاب را به دهه اقتدار اقتصادی تبدیل کنیم.

انتهای پیام//ف. ش
 

هشتمین گردهمایی مدیران مراکز فضای مجازی سپاه‌های استانی سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.