هارد SSD، قلب تپنده کنسول‌های آینده

وجود هارد دیسک SSD در کنسول‌های نسل بعدی باعث افزایش چشم‌گیر عملکرد این کنسول‌ها خواهد شد.

هارد SSD، قلب تپنده کنسول‌های آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌ سونی چند ماه پیش جزییاتی از کنسول خود را اعلام کرد که می‌توان گفت قوی‌ترین سخت افزار قابل استفاده در کنسول‌ها، در نسل آینده کنسول سونی قرار داده شده است. یکی از نقاط قوت و برجسته در این کنسول، وجود هارد دیسک SSD در آن است که می‌تواند سرعت کنسول را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. شرکت مایکروسافت از نسل بعدی کنسول خود تاکنون اطلاعاتی منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود این کنسول نیز به هارد دیسک SSD مجهز شود چرا که نسل بعدی بازی‌ها نیز به وسیله موتورهای بسیار قدرتمند ساخته شده‌اند برای اجرای آن‌ها به سیستمی بسیار قوی نیاز است.

خبر وجود SSD در کنسول‌های نسل آینده بسیاری از سازندگان بازی را خوشحال کرده است؛ چرا که آن‌ها می‌توانند عناوینی بسیار قدرتمند و سطح بالا تولید کنند. یکی از توسعه‌دهندگان بازی به تازگی در اینباره اعلام کرده است که وجود SSD گامی بسیار بزرگ در صنعت بازی‌سازی به شمار می‌رود چرا که عناوینی که قرار است در آینده تولید شوند به قدری سطح بالا خاهند بود که بدون وجود SSD هرگز امکان بارگزاری آن‌ها وجود نخواهد داشت و یا مدت زمان بسیار طولانی صرف بارگذاری آن‌ها خواهد شد.

هارد SSD، قلب تپنده کنسول‌های آینده

همچنین  یکی از دیگر مواردی که SSD  را بر هاردهای معمولی برتری می‌دهد، اجرای لحظه‌ای عناوین است در صورتی که در هاردهای معمولی مقداری از عناوین از قبل بار هستند که باعث کاهش سرعت کنسول می‌شوند. شرکت سونی چند سال پیش روشی جایگزین SSD پیدا کرده بود که در عناوین جهان‌باز شکست خورد و این بازی‌ها را نتوانست به سرعت اجرا کند، به همسن دلیل سونی تصمیم گرفت در نسل بعدی کنسول خود از هارد SSD استفاده کند.


بیشتر بخوانید: اصلاح بخش خلق داستان بازی فرقه قاتلین Odyssey


در حال حاضر اطلاعات بیشتری از دو کنسول PS5 و Xbox Scarlett’s در دسترس نیست و باید تا زمان اعلام رسمی شرکت‌های سازنده این دو کنسول صبر کرد.

انتهای پیام/

هارد SSD شتاب دهنده کنسول‌های آینده خواهد بود

برچسب ها: فناوری ، کنسول بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار