آزمایش سفینه جدید Starhopper شرکت SpaceX از هفته آینده

شرکت SpaceX قصد دارد سفینه فضاپیمای جدید خود را در هفته آینده مورد آزمایش قرار دهد و امیدوار است تا نتیجه‌ مورد نظر خود را بدست آورد.

آزمایش سفینه جدید SpaceX’s Starhopper از هفته آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از هفته آینده ناسا به طور رسمی آزمایش‌های عملیاتی سفینه فضاپیمای جدید SpaceX’s Starhopper را آغاز می‌کند. این سفینه قرار است به عنوان فضاپیمایی پیشرفته و کارآمد برای حمل فضانوردان و تجهیزات مورد نیاز در فضا تا سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: تصویری منحصربه‌فرد از زمین؛ هم‌زمانی طوفان و خورشیدگرفتگی


طبق برنامه اعلام شده از سوی ناسا در مرحله اول آزمایش فضاپیمای Starhopper میزان پرش اولیه این سفینه در دو آزمایش مجزا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ این آزما‌یش‌ها از اوایل هفته آینده آغاز می‌شوند. مسئولان پروژه Starhopper امیدوارند تا نتایجی مورد قبول را بدست آورند. کارشناسان معتقدند: راه‌اندازی و به کارگیری این فضاپیما حمل و نقل فضانوردان و تجهیزات فضایی را ساده‌تر و سریع‌تر از گذشته می‌کند. 

فضاپیمای Starhopper، سفینه‌ای برای تسهیل سفر فضانوردان به فضا

موشک‌ها و فضاپیما‌هایی که از مراکز مختلف فضایی در جهان به سمت خارج از کره زمین ارسال می‌شوند برای خروج موفق از محیط کره زمین نیاز به انرژی بسیار زیاد اولیه برای کنده شدن از زمین و حرکت در مسیر تعیین شده، دارند. سفینه Starhopper جهت کسب مجوز‌های لازم برای ادامه فعالیت باید در آزمایش‌های هفته آینده حداقل ۵۰ درصد از توقعات مورد نظر دانشمندان ناسا را برآورده سازد. 

آزمایش سفینه جدید SpaceX’s Starhopper از هفته آینده

آزمایش‌هایی مشابه آزمایش طراحی شده برای SpaceX’s Starhopper در گذشته انجام گرفته است ولی سطح توقع دانشمندان در حال حاضر متفاوت تر از گذشته  است. ناسا در آزمایش پیش رو برای سفینه جدید خود، آن را به صورت عمودی تا ارتفاع ۲۵۶ متری به هوا پرتاب می‌کند. آزمایش بعدی ناسا تست پایداری و شناور ماندن سفینه SpaceX’s Starhopper  در فضا است.

آزمایش سفینه جدید SpaceX’s Starhopper از هفته آینده

با وجود سرمایه‌گذاری‌های بسیار گسترده اسپیس ایکس ولی عده‌ای با دیده تردید به پروژه Starhopper می‌نگردند و درصد موفقیت آن را کم ارزیابی می‌کنند. هم‌اکنون شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تجهیزات لازم برای سفینه‌ها با همکاری سرمایه‌گذاران بزرگ به دنبال تحقق هدف تورهای گردشگری به فضا هستند و ناسا در این میان کمک‌های علمی فراوانی به مهندسان این شرکت‌ها می‌کند. 

انتهای پیام/

سفینه جدید SpaceX’s Starhopper هفته آینده آزمایش می‌شود

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها ، ناسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار