نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بهبود شاخص‌های اقتصادی استان، گفت : نباید به این رشد تدریجی دلخوش کنیم و باید بدانیم کرمانشاه برای توسعه نیازمند جهش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه با اشاره به بهبود شاخص‌های اقتصادی استان و با قدردانی از مسئولین به خاطر فعالیت‌های بسیاری که دراین زمینه داشته اند، گفت : باید حواسمان باشد که فریب این آمار‌ها را نخوریم.

وی گفت : ما وضعیت بدی در شاخص‌های اقتصادی داشتیم و حال که چند رتبه وضعیتمان بهتر شده نباید احساس رضایت کرده و با همین سرعت فعلی پیش برویم.

عراقی تاکید کرد: کرمانشاه تا رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه شاخص‌های اقتصادی فاصله بسیار دارد و به نظر می‌رسد روند کار در این زمینه کُند است و باید به فعالیت هایمان شتاب بدهیم تا کرمانشاه هرچه سریعتر به وضعیت مطلوب نزدیک شود.

وی تصریح کرد: مسئولین نباید به این رشد تدریجی دلخوش کنند و باید بدانند کرمانشاه برای توسعه نیازمند جهش در یک یا چند بُعد اقتصادی است.

عراقی به ظرفیت‌های متعدد استان درحوزه جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: گردشگری امروزه می‌تواند کلید توسعه استان باشد و دراین زمینه استعداد‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی داریم.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم پیشروی استان به سمت گردشگری تخصصی گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیار از جذب گردشگر در حوزه‌های آموزشی و درمانی غفلت کرده ایم.

وی تصریح کرد: در حالی که بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشته و ظرفیت خوبی نیز به لحاظ دانشگاهی داریم، آمار‌ها نشان می‌دهد دانشگاه "فردوسی" مشهد بیشتر جذب دانشجوی عراقی را دارد و این درحالی است که قرار گیری در این جایگاه حق کرمانشاه است.

وی افزود: همچنین در بحث درمان آنطور که باید از ظرفیت و داشته هایمان استفاده نکرده ایم. اطمینان دارم کرمانشاه میتواند در گردشگری تخصصی رتبه اول کشور باشد و رسیدن به این نقطه کمی همت مسئولین را می‌طلبد.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از شورای برنامه ریزی به عنوان مغز متفکر استان یاد کرد و افزود: به نظر می‌رسد دربرنامه‌های این شورا آنطور که باید از ظرفیت مردمی استفاده نشده و اگر بخش مردمی را فعال کرده و ارتباط با مردم را تقویت کنیم، دسترسی به اهداف با سهولت بیشتری امکان پذیر خواهد بود.

این مسئول همچنین از استاندار و اعضای شورای برنامه ریزی استان خواست تا کمیته‌ای برای انجام کار‌های فرهنگی در این شورا تشکیل دهند و تاکید کرد: با کار فرهنگی، اقدامات در سایر حوزه‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

باید حواسمان باشد فریب آمار‌ها را نخوریم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.