استاندار کرمانشاه گفت : دانشگاه‌ها محور و طلایه دار اقتصاد دانش بنیان هستند و پایه‌های توسعه واقعی استان باید بر مبنای پژوهش‌های علمی و دانشگاهی استقرار یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : برگزاری مستمر نشست شورای عالی دانشگاه‌های استان می‌تواند در روند توسعه استان نقش آفرین باشد.

وی گفت : نقطه اشتراک دانشگاه و دولت، داشتن عزم و دغدغه برای تحقق توسعه است، همکاری میان جامعه دانشگاهی و مدیران اجرایی روند توسعه استان را تسریع می‌کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ایجاد و توسعه مؤسسات، مراکز و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی می‌تواند مبنای کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان بوده و در کاهش بیکاری مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در اداره امور شهر‌ها از ظرفیت‌های دانشگاهی باید بهره بگیرند، گفت: کار علمی باید مبنای تصمیمات اجرایی باشد. برای مثال رودخانه آبشوران می‌توانست یک فرصت برای شهر کرمانشاه باشد، اما با تصمیمات اشتباه در ادوار مختلف، تبدیل به یک تهدید شده اگر مدیریت این مساله از ابتدا بر مبنای یک کار علمی و فنی صورت می‌گرفت، امروز با چنین چالشی روبرو نبودیم.

بازوند تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند که محوریت علمی استان در غرب کشور را احراز نمایند.

وی گفت: جامعه دانشگاهی باید ضمن هم افزایی با مدیران اجرایی، عملکرد دولت را در بوته نقد و نظر قرار دهند تا نقایص کار مدیران برطرف و اصطکاک مسیر توسعه کم شود.

استاندار کرمانشاه در پایان تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید در شورای فرهنگ عمومی و اصلاح الگو‌های رفتاری جامعه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری مستمر نشست شورای عالی دانشگاه‌

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.