آیت‌الله سید محمد شاهچراغی گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر می‌بایست در جامعه فراگیر و عملیاتی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان  ضمن بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر می‌بایست در جامعه فراگیر و عملیاتی شود، گفت: اگر این گام عملیاتی شود بی‌شک آسیب‌های اجتماعی نیز کاسته خواهد شد بنابراین می‌طلبد تا دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه وارد عمل شوند.

وی افزود: امر به معروف از دستورات و تعالیم دینی ما محسوب می‌شود که باید در جامعه امروز نیز احیا شود و جامعه را به سمت نیکی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها دعوت کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه کارکرد‌های امربه‌معروف و نهی از منکر باید در جامعه تبیین شود، ابراز داشت: استفاده از لحن دوستانه در دعوت به‌خوبی‌ها می‌تواند اثر خوبی در جامعه داشته باشد لذا این مهم می‌طلبد تا در بیان امربه‌معروف و نهی از منکر با ادبیات مناسب با دیگران رفتار کرد.

وی بابیان اینکه اسلام بهترین و کامل‌ترین دین خدا محسوب می‌شود و پیامبرش اشرف مخلوقات و امت ایشان نیز بهترین امت است، تصریح کرد: با نگاهی به تعالیم دینی به‌روشنی می‌توان دریافت که امربه‌معروف و نهی از منکر از همان صدر اسلام در بطن آن گنجانده‌شده و نقش آن در جامعه امروز باید پررنگ دیده شود.

انتهای پیام / م

تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک ضرورت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار