همایش طلایه داران سازندگی و آئین افتتاح ۲۵۰‌پروژه‌محرومیت زدایی عمرانی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی و اهداء ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، همایش طلایه داران سازندگی و آئین افتتاح ۲۵۰‌پروژه‌محرومیت زدایی عمرانی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی و اهداء ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان استان سمنان با حضور آیت الله شاهچراغی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و آشناگر، استاندار سمنان و فرمانده سپاه استان برگزار شد.

در این مراسم به طور همزمان در سراسر استان سمنان اهدای ۵۰۰ جهیزیه شامل ۱۱ قلم اقلام و کالا‌های اساسی زندگی شامل لباس‌شویی، یخچال، قابلمه و سرویس طروف، کتری وغیره این زوج‌های نیازمند توزیع شود.

همچنین عملیات اجرایی ۲۵۰ پروژه عمرانی از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه کشور و سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این مراسم آغاز می‌شود.

سردار حزنی دبیر ستاد قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان و سخنران  این مراسم است .

راه کار‌های ارتقای پروژه‌های عمرانی و رفع نیاز‌های مردم نقاط محروم استان سمنان و همچنین کمک به افزایش کمک‌های مردمی در زمره مباحثی است که در این همایش پیرامون آن صحبت می‌شود.

فرمانده سپاه استان سمنان نیز قرار است در این همایش گزارشی از عملکرد سپاه استان در حوزه محرومیت‌زدایی، کمک به مناطق محروم، مسائل عمرانی و سیل زدگان سمال و غرب کشور ارائه کند.

در این مراسم تعدادی جهیزیه به صورت نمادین به چند زوج استان سمنان اهدا می‌شود.

سردار سیدضیاءالدین حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در آیین افتتاح ۲۵۰ پروژه عمرانی، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی مناطق سیل‌زده و اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت استان سمنان گفت: ویژگی طرح‌های عمرانی در دست اجرای قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، این است که حدود ۷۵ درصد آن‌ها طرح‌های کوچک و زودبازده هستند.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها عام‌المنفعه، فاقد پیچیدگی فنی، قابل اجرا توسط مردم و در راستای برقراری امنیت و کارآمدی نظام در مناطق محروم است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اضافه کرد: توجه به کیفیت و پرهیز از نگاه انتفاعی در طرح‌های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه مورد توجه است؛ ورود سپاه به عرصه محرومیت‌زدایی به‌گونه‌ای است که نزد افکار عمومی، مسؤولیت‌پذیری خود را نشان دهم و در انجام کار در کنار دولت هستیم.

وی افزود: ۷۵۱ باب مسجد در استان سمنان وجود دارد و ۲۹۹ باب زینبیه، ابوالفضلیه و ... هم ساخته شده؛ اما با جمعیت استان سمنان، ۳۵۵ باب مسجد کسری وجود دارد و یکی از اشکالات این استان است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به عملکرد قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان اشاره کرد و گفت: تا امروز ۶۹۶ پروژه عمرانی و یک هزار و ۶۱۹ پروژه غیرعمرانی توسط همه رده‌های سپاه به سرانجام رسیده و تلاش می‌شود تا این آمار افزایش یابد.

وی ادامه داد: بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمد اقتصادی از مشکلات عمده جامعه امروز بوده و باید برای آن تدبیر شود.

حزنی بیان کرد: اولویت اصلی امروز، مبارزه با جنگ نرم است؛ جنگ نرم در دل مردم تردید ایجاد می‌کند و هر فردی پشت هر میزی از نظام جمهوری که نشسته، همان میز جایگاه امتحان او محسوب می‌شود و باید متوجه مسؤولیت‌ها بود.

وی تصریح کرد: اگر مسؤولیت خود را بشناسیم و به‌درستی ایفای نقش کنیم، نزد مردم محبوب خواهیم شد.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ادامه داد: توجه به مدیر پاک مهم است؛ مدیر پاک، اطراف خود را هم پاک می‌کند و مدیران باید کنار مردم باشند؛ از مسؤولانی که فکر معیشت و کار مردم هستند و سبب شادمانی مردم می‌شوند و مردم‌داری و مردم‌یاری را اولویت قرار می‌دهند، باید قدردانی کرد.

وی بیان کرد: سپاه استان سمنان به پشتوانه قرارگاه محرومیت‌زدایی آمادگی دارد تا قنات‌های استان را با کمک استانداری و فرمانداری‌ها به نقطه قابل قبولی برساند و رونق تولید و اشتغال را برای روستا‌های صعب‌العبور به ارمغان بیاورد.

سرهنگ حزنی در پایان ابراز داشت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه آمادگی دارد تا به همه افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت که ازدواج کرده‌اند، در بحث تأمین جهیزیه کمک کند.

سرهنگ حمید دامغانی فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان در آیین افتتاح ۲۵۰ پروژه عمرانی، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی مناطق سیل‌زده و اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت استان سمنان با بیان اینکه قرارگاه‌های سپاه در خدمت مردم قرار دارند، گفت: تمرکز بر ۲۳ نقطه محروم و حاشیه‌نشین استان سمنان برای رفع مشکلات مردم انجام شده است.

وی افزود: چندی است که محرومیت‌زدایی به برنامه اصلی سپاه تبدیل شده و محرومیت‌زدایی متن اصلی و رویکرد اصلی سپاه است و جزو برنامه‌های حاشیه‌ای نیست.

فرمانده سپاه استان سمنان تصریح کرد: کار در سپاه فرصتی برای خدمت‌رسانی است و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت خیران، مردم و مسؤولان برای رفع محرومیت اقدامات قابل قبولی صورت گیرد و خدمت‌رسانی سرلوحه کار در مجموعه سپاه قرار دارد.

وی اظهار کرد: به همین جهت در مجموعه سپاه، سه قرارگاه متمرکز راه‌اندازی شده که یک قرارگاه کشوری و دو قرارگاه استانی است؛ قرارگاه استانی سپاه در حوزه زیرساخت‌ها در محرومیت‌زدایی اقدامات قابل قبولی ارائه داده است.

دامغانی بیان کرد: قرارگاه استانی سپاه، خدمات عمومی را به همه سطوح در استان سمنان در حوزه معیشتی، عمران و زیرساخت ارائه می‌دهد؛ اما، چون موضوع اصلی استان سمنان آب است، بخش عمده‌ای از پروژه معطوف به مسأله آب خواهد بود.

وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در مجموعه سپاه راه‌اندازی شده و در استان سمنان نیز شکل گرفته و آثار مثبتی دارد؛ تمرکز این قرارگاه در سه دهستان بوده که مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی است.

انتهای پیام / م

کار در سپاه فرصتی برای خدمت‌رسانی است

 

 

برچسب ها: سپاه ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.