مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۴ هزار برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: دوزبلاغ قرارداد فی ما بین و برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار است.

وی سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ استان اردبیل را ۱۴ هزار برگ عنوان کرد و افزود: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، افزایش سهمیه برگ معافیت عوارض در دستور کار قرار گرفت و این مهم با رشد ۴۰ درصدی در سال ۲۰۱۹ به ۱۹ هزار برگ افزایش یافت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه این مهم در جهت حمایت از صادرات کالای ایرانی دربین رانندگان موقع عبور از مرز در پایانه مرزی بیله سوار توزیع می‌شود تصریح کرد: از زمان شروع طرح پرداخت برگ معافیت کاهش عوارض مرزی از سال ۹۴ تاکنون ۴۰ هزار برگ دوزبلاغ به ارزش ۴ میلیون دلار توزیع شده است.

رحمتی افزایش ۴۲ درصدی ورود و خروج مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار در فصل بهار را خاطر نشان کرد و گفت: در مدت یاد شده ۳۶۸ هزار و ۲۶۶ نفر از این پایانه تردد کرده اند که از این میزان بیش از ۳۳۳ هزار نفر اتباع خارجی و ۳۴ هزارو ۷۷۵ نفر مسافر ایرانی است.

وی از صادرات ۱۰۱ هزار و ۴۱۳ تن کالا توسط ۴ هزار و ۵۸۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۸ هزار و ۲۳۶ تن بود، حدود ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ع

صادرات بیش از ۱۰۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

برچسب ها: صادرات ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار