مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ترانزیت سالانه ۴۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار متوسط ترانزیت سالانه را ۴۰۰ هزار تن با ۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: متوسط صادرات سالانه در پایانه ۲۰۰ هزار تن با ۹ هزار دستگاه کامیون و متوسط واردات سالانه ۱۹ هزار تن با ۸۲۰ دستگاه است.

وی با بیان اینکه متوسط تردد سالانه مسافر نیز یک میلیون نفر است افزود: متوسط تردد سالانه ناوگان بار و مسافر در پایانه مرزی بیله سوار را ۹۰ هزار دستگاه برشمرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل اظهار کرد: همچنین متوسط دوزبلاغ سالانه پایانه ۲۰ هزار برگ به ارزش دو میلیون دلار و معادل ریالی ۲۵۰ میلیارد ریال است.

رحمتی متذکر شد: اجرای پروژه طرح جامع پایانه مرزی بیله سوار با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال درقالب فاز یک و و طرح توسعه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار اجرا شده است.

وی بخش‌های مختلف پروژه را شامل سالن مسافری ۲۴۰۰ متر مربع، سالن تجاری ۸۰۰ متر مربع، محوطه و پارکینگ‌ها ۸ هکتار، امکان خدماتی و رفاهی شامل نمازخانه ۴۰۰ متر مربع، مجتمع سرویس‌های بهداشتی بالغ بر ۶۰ چشمه، پارکینگ مسقف پرسنل و مسیر‌های دسترسی و سردرب‌ها است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تاکید کرد: همچنین طرح ساماندهی خودرو‌ها و توسعه ناوگان سواری عمومی اجرا شده که در راستای تسهیل جابجایی مسافران خارجی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال بصورت قرض الحسنه منجر به خرید و توسعه ناوگان مسافری به تعداد ۵۰ دستگاه و اشتغالزایی شده است.

گفتنی است مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل زمین احداث ساختمان کنترل پست پایش مرزبانی را تحویل گرفت و عملیات احداث این پروژه به صورت رسمی آغاز شد.
انتهای پیام/ح

تردد سالانه مسافر یک میلیون نفر است

برچسب ها: صادرات ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.