مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۷ درصدی ترانزیت کالا در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر تصریح کرد: در فروردین امسال ۳۳ هزار و ۵۷۵ تن کالا در محور‌های مواصلاتی استان ترانزیت شده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد دارد.

وی تاکید کرد: بیشترین ترانزیت کالا از کشور آذربایجان به نخجوان و بالعکس و همچنین از آذربایجان به افغانستان و بالعکس بوده، اما ترانزیت به کشور‌های عراق، ترکیه، پاکستان، گرجستان و روسیه نیز انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اردبیل ادامه داد: بیشترین کالا‌های ترانزیتی در محور‌ها شامل مواد سوختی، گندم، الوار چوب، آب معدنی و مواد خوراکی است.

رحمتی در خصوص صادرات و واردات از پایانه مرزی نیز اظهار کرد: میزان صادرات کالا در فروردین ماه ۲۵ هزار و ۲۵۹ تن با رشد ۵ درصدی است و عمده کالا‌های صادراتی شامل کاشی، شیشه و سیب زمینی است؛ بیشترین صادرات نیز به مقصد کشور‌های آذربایجان گرجستان و روسیه انجام می‌شود.

وی افزود: در فروردین ماه همچنین میزان واردات کالا ۱۷۲۵ تن با رشد ۱۶۹ درصدی است که عمده کالا‌های وارداتی شامل کنجاله، نخ و ضایعات کارتون است.

انتهای پیام/ح

رشد 5 درصدی صادرات کالا در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.