مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: ارائه اطلاعات دقیق برای تسریع در روند راه آهن اردبیل - پارس آباد ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، موسی کنعان پور،مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل در جلسه بررسی مطالعات مربوط به راه آهن اردبیل - پارس آباد افزود: با همت استاندار اردبیل، اعتبارات بسیار خوبی برای پروژه راه آهن اردبیل میانه جذب شد که نشان از اهمیت حمل و نقل ریلی، در سطح استان دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه‌های بزرگی مانند طرح بزرگ پایاب خداآفرین، در حال اجراست، لذا حمل محصولات تولید شده در این منطقه، در کنار محصولات کشاورزی تولید شده در تمام نقاط استان، می‌تواند صادرات این کالا‌ها و رساندن آن‌ها به بازار‌های مقصد را از طریق راه آهن توجیه کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل ضمن اشاره به اهمیت ترانزیت کالا و درآمد‌های حاصل از آن برای استان افزود: اتصال این راه آهن به کشور آذربایجان، می‌تواند آغازگر مدل جدیدی از مراودات اقتصادی بین دو کشور شده و در جابجایی گردشگران دو کشور نیز نقش مهمی ایفا کند.

کنعان پور ادامه داد: اجرای بدون نقص این پروژه، نیازمند ارائه اطلاعاتی است که باید از طریق ادارات و سازمان‌های استان و در سریعترین زمان ممکن، در اختیار مشاوران پروژه قرار گیرد، تا نتیجه مطالعات، دقیق و بدون نقص باشد.

وی گفت: مشاوران، اطلاعات درخواستی خود را در قالب یک فرمت مشخص در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار دهند تا اقدامات بعدی انجام گیرد.

انتهای پیام/ح

جذب اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل - میانه

برچسب ها: راه آهن ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.