استاندار اردبیل گفت: ۱۲ هزار و ۸۳۸ متقاضی کار در کشت و صنعت مغان ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پارس آباد اظهار کرد: از ۱۲ هزار و ۸۳۸ نفر متقاضی کار در شرکت کشت و صنعت مغان ۹ هزار و ۸۴۳ نفر از شهرستان پارس‌آباد بودند.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران و طرح‌های اقتصادی باید هرچه سریع‌تر بررسی و تسهیل شود.

استاندار اردبیل از طرح تدوین چشم‌انداز افق ۱۴۰۰ در زمینه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: ممیزی اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ باید بازبینی و نتیجه دستاورد دستگاه‌ها اعلام شود.

بهنام جو در خصوص راه آهن اردبیل- پارس آباد گفت: مطالعه تخصصی این پروژه شروع شده است و ان‌شاءالله به زودی شاهد تحقق این پروژه باشیم.

وی عنوان کرد: در سفر به جمهوری آذربایجان طی تفاهم‌نامه‌ای خط آهن این کشور به طول ۱۴ کیلومتر تا پارس آباد اجرا خواهد شد.

استاندار اردبیل در خصوص جاده‌های پارس آباد بیان کرد: عملیات اجرایی سه راهی سربند پارس آباد تا سه راهی صحرای مشگین شهر، همچنین مسیر پارس آباد- بیله سوار از اول اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

بهنام جو در خصوص گردشگری پارس آباد تصریح کرد: این شهرستان دارای ۶ اثر ثبت‌شده بوده و شاخص‌ترین آن قلعه اولتان است؛ ورنی پارس آباد نیز شهرت جهانی دارد که در هفته دولت در این خصوص نمایشگاهی در پارس آباد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تالاب تپراق کندی، دریاچه حاشیه شرکت کشت و صنعت مغان و ساحل رود ارس نیز از جاذبه‌های گردشگری استان است که ضمن مطالعه، ساماندهی آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام خواهد شد.

استاندار اردبیل تأکید کرد: با اشاره به اینکه در زمان واگذاری کشت و صنعت مغان دریاچه شهرک واگذار نشده، لذا توسعه این دریاچه در حوزه گردشگری نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

بهنام جو در خصوص اشتغال در شرکت کشت و صنعت مغان نیز تصریح کرد: از ۱۲ هزار و ۸۳۸ متقاضی کار در شرکت کشت و صنعت مغان که که ۱۰ روز ثبت نام کرده بودند ۹ هزار و ۸۴۳ نفر از شهرستان پارس آباد، ۱ هزار و ۷۸ نفر از شهرستان بیله سوار، ۴۵۷ نفر از شهرستان گرمی و ۱ هزار و ۴۶۰ نفر از سایر شهرستان‌ها بودند.

وی گفت: مجوز کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی شرکت کشت و صنعت مغان درخواست شده است و ان‌شاءالله با ایجاد کارخانجات و پیشرفت شرکت شاهد افزایش اشتغال‌زایی در شهرستان پارس آباد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

درخواست مجوز کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی شرکت کشت و صنعت مغان

برچسب ها: کشت و صنعت ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.