معاون حقوقی رئیس جمهور گفت:ساخت و ساز‌های بی رویه و حاشیه نشینی از مشکلات جدی کلانشهرهاست.

در کلانشهر‌ها با مشکلات جدی روبرو هستیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور شنبه صبح در مراسم رونمایی از منشور "حقوق شهرنشینی مشهد" گفت: تعرض به طبیعت، ساخت و ساز‌های بی رویه و حاشیه نشینی از مشکلات جدی کلانشهر‌ها ست لذا مدیریت شهری و عموم مردم باید در این امور به صورت جدی ورود کنند.

وی تصریح کرد: هر شهری حقوق شهروندی خود را باید با توجه به وضعیتش تدوین کند و تساوی مردم در برابر قانون و رعایت انصاف و دوری از رفتار‌های تبعیض آمیز در تدوین منشور حقوق شهروندی باید مورد توجه باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: حقوق شهرنشینی به میزان زیادی با حقوق بشر تشابه دارد و به نوعی مدلی از حقوق بشر منطبق شده بر زمان و مکان است با این تفاوت که حقوق بشر فارغ از مکان و تابعیت است و براساس آن حتی بر اساس تابعیت نیز نباید تبعیض باشد، ولی حقوق شهروندی فارغ از تابعیت نیست و مثلاً حقوق شهرنشینی مشهد مبتنی بر زائران، مجاوران و اتباع است.

جنیدی افزود: سیستم سیاسی و اداری مناسب ایران سیستم غیرمتمرکز است و تا جایی که ممکن است باید امور به مردم واگذار شود، تصمیم سازی و تصمیم گیری در امور کشور را تا جایی که ممکن است باید به مردم سپرد.

وی تصریح کرد: باید اراده جدی برای اجرای منشور حقوق شهرنشینی وجود داشته باشد و مشهد باید پرچمدار ترویج حقوق زندگی شهری باشد چرا که شهر امام مهربانی‌ها و امام گفت و گوست.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در چارچوب مدیریت غیرمتمرکز با تدوین منشور حقوق شهرنشینی در مشهد باری از دوش معاونت حقوقی رئیس جمهوری برداشته شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

باید اراده جدی برای اجرای منشور حقوق شهرنشینی وجود داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.