۷۰ درصد از متن نهایی منشور حقوق شهرنشینی به موضوعات عمومی و ۳۰ درصد به مشهد اختصاص داشته است.

اختصاص ۳۰ درصد از منشور حقوق شهرنشینی به مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد گفت: تدوین منشور حقوق شهرنشینی از حدود یک و نیم سال قبل آغاز شده و محتوای ۷۰ درصد از متن نهایی آن به امور و موضوعات عمومی اختصاص داشته و ۳۰ درصد آن مختص مشهد است.


وی ادامه داد: هدف از تدوین این منشور تحقق شهری است که در آن شهرنشینان حق برخورداری از زندگی شایسته و سالم و حیوانات و گیاهان نیز حق بهره مندی از محیط زیست ایمن و منابع حیاتی متناسب با نیاز داشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد گفت: برخورداری از امنیت و ایمنی، برخورداری از آزادی‌های اساسی، مشارکت در تصمیم گیری‌های مرتبط با منفعت شهروندان، حق بهره مندی و دسترسی برابر به فضاها، زیرساخت‌ها و تأسیسات از جمله حقوق شهروندی و تکالیف شهرنشینی در این منشور است.

حسینی افزود: شهرداری مشهد موظف است با جلب همکاری و همیاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی ذیربط، انجمن‌های مردم نهاد و مردم، از طرق مقتضی با ارائه مشوق‌های مادی و معنوی نظیر دادن نشان عالی شهروندی و در صورت لزوم با تنظیم و تقدیم لوایح مناسب به شورای اسلامی نسبت به اجرایی کردن مفاد منشور حقوق و مسئولیت‌های شهرنشینی مشهد اقدام کند.

انتهای پیام//ج.ر

تصویب منشور حقوق شهرنشینی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.