رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی مشهد با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری، مدیران و اعضای شورای شهر مشهد رونمایی شد.

منشور حقوق شهرنشینی مشهد رونمایی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محسن حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم رونمایی از اینرونمایی از منشور حقوق شهرنشینی مشهد منشور گفت: این منشور محصول خرد جمعی و متکی به موازین قانونی است و تدوین آن از حدود یک و نیم سال قبل آغاز شده و متن و محتوای آن در قالب برپایی ۱۰ همایش تخصصی مورد نقد استادان و آگاهان قرار گرفت تا منشوری کامل باشد.

وی تصریح کرد:  این منشور به دنبال اعلام عمومی حقوق و مسئولیت‌های همه مداخله گران و ذی نفعان در شهر مشهد اعم از مدیریت شهری، شهروندان مشهدی و سایر ساکنان دائم یا موقت است و هدف از تدوین این منشور تحقق شهری است که در آن شهرنشینان حق برخورداری از زندگی شایسته و سالم و حیوانات و گیاهان نیز حق بهره مندی از محیط زیست ایمن و منابع حیاتی متناسب با نیاز خود را داشته باشند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این منشور در قالب ۱۳۹ بند برای این کلان شهر تدوین و نهایی شد و محتوای ۷۰ درصد از متن نهایی آن به امور و موضوعات عمومی اختصاص یافت و ۳۰ درصد آن مختص شهر مشهد است.

حسینی پویا افزود: برخورداری از امنیت و ایمنی، برخورداری از آزادی‌های اساسی، مشارکت در تصمیم گیری‌های مرتبط با منفعت شهروندان، حق بهره مندی و دسترسی برابر به فضاها، زیرساخت‌ها و تأسیسات از جمله حقوق شهروندی و تکالیف شهرنشینی در این منشور است.

انتهای پیام//ف.غ
 

برخورداری از زندگی سالم و شایسته هدف منشور شهروندی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.