در حال حاضر ۳۴۰ نوآموز آستارایی از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی موردسنجش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید سجاد موسوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: تاکنون ۳۴۰ نفر از نوآموزان پایه‌اول از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی موردسنجش قرار گرفته‌اند.

وی، با بیان اینکه سنجش سلامت دانش‌آموزان را در بخش‌های بنیایی، شنوایی، قد، وزن، دهان، دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، اختلال گفتاری و اتیسم مورد سنجش قرار گرفتند، افزود: ۲۰ نفر به دلیل هوش پایین، ۲۵ نفر به دلیل ضعف بینایی و ۱۵ نفر به دلیل ضعف شنوایی به مراکز درمانی ارجاع داده شده‌اند تا تحت‌مداوا قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا، با اشاره به اینکه تعداد عوامل اجرایی طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان ۱۰ نفر هستند، گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان پایه‌اولی تا پایان شهریور ماه جاری تداوم‌داشته و محل سنجش آموزشگاه استثنایی عدالت است.

موسوی، اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان را راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی برای ارائه آموزش و مداخلات بهنگام دانست و افزود: نوآموزانی که مراحل ارزیایی را با موفقیت سپری کنند با دریافت برگه‌های سلامت برای ثبت‌نام به مدارس ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته هزار و ۹۰ نوآموز پیش‌دبستانی و هزار و ۴۹۰ دانش‌آموز پایه‌اولی در قالب طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفته بودند که دانش‌آموزان مشکل‌دار به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

سلامت ۳۴۰ نوآموز آستارایی مورد سنجش قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.