مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بسترلازم برای انجام پیوند قلب در یزد فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حسین قاسمی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با آموزش نیرو‌های لازم، تجهیزات اتاق عمل و هم چنین آماده شدن‌ آی سی یو پیوند قلب به زودی بخش جراحی قلب بیمارستان افشار یزد آمادگی کامل جهت انجام پیوند قلب را دارد.

قاسمی با اشاره به این که استان یزد رتبه اول اهدا عضو را در کشور دارد، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ مورد اهدای عضو در استان یزد انجام شده است که ۱۴ مورد پیوند کلیه در استان توسط تیم پیوند اعضا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری یک مورد اهدای قلب توسط خانواده یزدی به وقوع پیوست که به تهران ارسال شد و هم چنین ۱۴ مورد کبد جهت اهدا به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده شده است که امیدواریم تا پایان سال بخش پیوند کبد هم در استان یزد افتتاح شود.

انتهای پیام/ غ

به زودی پیوند قلب در یزد انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
پیوند قلب ده سال پیش در یزد هم در چند مورد موفقیت آمیز انجام می‌شده ولی از ده سال قبل به اینطرف و با رفتن دکتر فروزان نیا تعطیل شده که نشان دهنده این است که علیرغم حضور سه جراح قلب در یزد و پیشرفت امکانات پزشکی نسبت به ده سال قبل پسرفت داشته این.