رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: پانصد و ۴۴ مورد حادثه در دو ماهه امسال در سطح شهر یزد رخ داده است که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید عباس میرشمسی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در دو ماهه امسال  پانصد و ۴۴ مورد حادثه شامل دویست و ۴۲ مورد حریق و سیصد و دو مورد  اعم از تصادف، واژگونی خودور، نشر گاز و محبوس ماندن در داخل آسانسور و یا ماشین‌های تصادفی در سطح شهر یزد رخ داده است که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه ایمنی بدون مشارکت شهروندان معنا و مفهومی ندارد، افزود: بسیاری از حوادث و اتفاقات از جمله تصادفات و نشر گاز بر اثر بی دقتی شهروندان رخ می‌دهد.

میرشمسی با اشاره به آغاز فصل گرم سال و راه اندازی کولر‌های آبی هستیم از شهروندان خواست تا سرویس کردن کولر‌های خود را به افراد متخصص و با تجربه بسپارند و هم چنین با توجه به افزایش مراجعه خانواده‌ها به پارک‌ها و فضای سبز توصیه‌های ایمنی را در مورد استفاده کودکان از وسایل بازی رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به آتش سوزی اخیر در بازار سنتی تبریز اشاره کرد وگفت: دغدغه اصلی سازمان آتش نشانی حفاظت از بازار سنتی و بافت تاریخی است چرا که بازار سنتی یزد به عنوان قلب تپنده بازار و مرکز خرید مردم است و با توجه به شکل و ساختار سنتی آن در هنگام وقوع احتمالی حادثه موانع موجود امداد رسانی را به کندی انجام می‌پذیرد.

میرشمسی تاکید کرد: سازمان آتش نشانی به عنوان ضابط ایمنی شهر اقداماتی از جمله تنظیم کتابچه‌ای شامل بیان مشکلات بافت تاریخی در زمینه ایمنی و راهکار‌های آن، راه اندازی ایستگاه شماره شش واقع در لرد کیوان، استقرار یه دستگاه موتورسیکلت مجهز در محل بازار و همچنین راه اندازی تعدادی خودور ام وی ام کوچک و مجهز متناسب با بافت تاریخی و همچنین تهیه سه دستگاه موتورسیکلت چهار چرخ انجام داده است که امیدواری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و همچنین هیئت امنا بازار در زمینه تامین ایمنی بازار سازمان آتش نشانی را همراهی کنند.

وی در ادامه خاطر نشان هموطنان عزیز می‌توانند برای خیرد کپسول آتش نشانی به سازمان آتش نشانی واقع در میدان سلطان پناه مراجه و کپسول آتش نشانی را به صورت نیم بها خریداری کنند.

انتهای پیام/ی

آمار حوادث و حریق در دو ماهه ابتدایی سال جاری در یزد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار