هزینه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای آزمایشات ژنتیک در کرمان

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: در راستای بررسی و مشاوره ژنتیک از محل اعتبارات سازمانی ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این خصوص هزینه شده که خیران هم در این رابطه کمک کرده‌اند.

هزینه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای آزمایشات ژنتیک در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق‌زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: در سال ۹۷ بهزیستی سه هزار و ۴۰۰ نفر را مورد بررسی و مشاوره ژنتیک قرار داد که از این تعداد ۸۰۰ نفر واجد شرایط بودند.

وی افزود: از آمار اعلام شده به تعداد ۴۸۵ مورد مشاوره زایمان داده شد ضمن اینکه در ۱۳ مورد سقط جنین به دلیل نقص ژنتیک صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای بررسی و مشاوره ژنتیک از محل اعتبارات سازمانی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این خصوص هزینه شده که خیران هم در این رابطه کمک کرده‌اند.

صادق‌زاده بیان کرد: در برخی مواقع افراد از اینکه بخواهند آزمایشات ژنتیک را انجام دهند به دلیل هزینه بالا هراس دارند لذا بهزیستی با توجه به شرایط افراد و پس از بررسی به آن‌ها خدمات رایگان یا نیمه رایگان ارائه می‌کند.

وی یادآور شد: بهزیستی برای آگاه‌سازی مردم اجرای برنامه آگاه‌سازی ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها را برای ۶۸ هزار نفر ارائه کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: برنامه غربالگری برای سه هزار و ۹۰۰ نفر از افراد ۱۵ تا ۲۵ سال در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، جیرفت، کهنوج و کرمان اجرا شده که ۱۰۰ نفر نیازمند مشاوره، شناسایی و ارجاع شدند.

انتهای پیام/ح

افزایش مشاوره های ژنتیک دراستان کرمان

برچسب ها: ژنتیک ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار