مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این مجموعه آماده اعطای مجوز و پشتیبانی راه اندازی موزه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: راه اندازی موزه به ویژه با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید بوده و هدف از راه اندازی موزه‌های متنوع معرفی گسترده میراث معنوی و تاریخ و فرهنگ این خطه است.

وی تاکید کرد: به همین منظور راه اندازی موزه‌های تخصصی مورد توجه بوده و در این راستا هم ادارات و هم بخش خصوصی می‌توانند مشارکت داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه راه اندازی موزه هیچ محدودیتی در مکان و زمان فعالیت موزه ندارد، اضافه کرد: ادارات می‌توانند در فضا‌ها و ساختمان‌های بلااستفاده خود نسبت به نمایش اشیا قدیمی مجموعه خود اقدام کنند.

فلاحی تاکید کرد: زمان بازدید نیز برای موزه‌ها محدود نبوده و به عنوان مثال از یک روز تا ۷ روز در هفته می‌توان زمان برای بازدید در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موزه محصولات کشاورزی، غذا‌های بومی محلی و اشیا قدیمی که مجموعه داران جمع آوری می‌کنند نیز می‌تواند در قالب یک موزه معرفی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به آمادگی این مجموعه در راه اندازی موزه‌ها اضافه کرد: خانه‌های تاریخی نیز آماده راه اندازی موزه‌های تخصصی است.

فلاحی خواستار مشارکت مردم در راه اندازی موزه‌ها شد و گفت: قدمت تاریخی، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم این استان موجب شده فرصت‌های متنوعی برای راه اندازی موزه فراهم ساخته است.

انتهای پیام/ح

راه اندازی موزه‌های تخصصی در اردبیل

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.