مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۲۰ درصد از اشیا بخش اسلامی موزه ملی ایران مربوط به استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته پاسداشت استان اردبیل گفت: ۲۰ درصد از اشیا بخش اسلامی موزه ملی ایران مربوط به استان اردبیل است و این مهم گویای قدمت تاریخی و تکثر آثار میراثی در این استان است.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل، اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به نمایش درخواهد آمد افزود: این اسناد مربوط به دوره صفویه بوده و اطلاعات قابل توجهی از یک بازه تاریخی حساس و کلیدی کشور در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به غنای تاریخی اردبیل گفت: هفته استان اردبیل با محوریت معرفی خاندان صفوی و نقش تاثیرگذار آن در انسجام ملی و تاریخ ایران برگزار می‌شود و در این دوره نقش اسناد، کتب، پژوهش‌های منسجم دانشگاهی و مطالعات کارشناسی به صورت برجسته‌تر دیده شده است.

فلاحی با تاکید به اینکه در این هفته برنامه‌های فرهنگی متنوعی از ۴ لغایت ۱۰ مرداد ماه تدارک دیده شده است، تصریح کرد: تبیین جایگاه صفویه به ویژه شاه اسماعیل صفوی در انتخاب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور از اهداف برنامه‌ها است.

وی افزود: علاوه بر این بنا‌های تاریخی شاخص مرتبط با دوره صفوی به ویژه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بقعه شیخ کلخوران جهت میزبانی رویداد‌ها آماده سازی شده است.

انتهای پیام/ح

اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در معرض دید عموم قرار می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.