سخنگوی سازمان ملل متحد بر ضرورت خودداری از تنش‌آفرینی در منطقه خلیج فارس تاکید کرد.

سخنگوی سازمان ملل: همه طرف‌ها باید از تنش‌آفرینی در منطقه خلیج فارس خودداری کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد سازمان ملل با طرف‌های ذیربط در امور کشتیرانی در خلیج فارس در تماس است و بر ضرورت پرهیز از تنش آفرینی تاکید می‌کند.

فرحان حق افزود دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها می‌خواهد از تنش آفرینی پرهیز کنند.

وی گفت: ”از مواضع همه طرف‌های ذیربط در این ماجرا اطلاع داریم. همانگونه که می‌دانید دبیرکل سازمان ملل بار‌ها از همه طرف‌ها در منطقه خلیج فارس خواسته است از هرگونه تنش آفرینی پرهیز کنند و خویشتندار باشند. وی همچنین تاکید کرد هرگونه نزاع جدید در منطقه فاجعه بار خواهد بود. امیدواریم همه طرف‌ها برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای خویشتندار باشند.“

در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندروی ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب نشینی آن‌ها با دخالت ناو انگلیسی «اچ ام اس مونت رز»، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد: گشت‌های شناور‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و ماموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناور‌های بیگانه از جمله شناور‌های انگلیسی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار