فرماندار شهرستان اندیمشک از اندازه گیری و کنترل فشار خون ۷۰ هزار نفر از شهروندان این شهرستان دراجرای طرح ملی کنترل فشار خون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان جهانگیری فرماندار شهرستان اندیمشک به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح، ۷ هزار و ۳۵۱ نفر بیمار مبتلا به فشارخون شناسایی و از این تعداد حدود به ۵ هزار نفر درمان شدند.

وی، تعداد افراد مستعد فشار خون را ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد شناسایی شدند و مشاوره‌های لازم را دریافت کردند.

جهانگیری تصریح کرد: در این طرح فشارخون مادران باردار نیز بررسی و تمام بانوان که بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر بودند َشناسایی شدند و خدمات مرتبط را توسط گروه‌های پزشکی دریافت کردند.

فرماندار اندیمشک اذعان داشت: بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان بهداشت و درمان و بخش خصوصی در اجرای طرح کنترل فشار خون در شهرستان اندیمشک مشارکت کردند.

گفتنی است؛ طرح بسیج ملی کنترل فشار خون برای افراد بالای ۳۰ سال در کل کشور و همچنین برای جمعیت واجد شرایط شهرستان، زنان باردار و بیماران کلیوی، از تاریخ ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیرماه در تمام واحد‌های بهداشتی بخش مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک به صورت رایگان اجرا شد.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح ملی کنترل فشارخون

برچسب ها: اخبار پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار