رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی از کاشت یک میلیون هکتاری دانه‌های روغنی، کشت ۵۰ هزار هکتار به ویژه کلزا است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی امروز در نشست مشترک مدیران ستادی و شهرستان‌های استان گفت: برای تامین نیاز کشور به دانه‌های روغنی طرح توسعه کاشت یک میلیون هکتاری دانه‌های روغنی آغاز شده است که سهم خراسان رضوی از این میزان، کشت ۵۰ هزار هکتار دانه‌های روغنی به ویژه کلزاست و این میزان ۱۰ برابر سطح زیر کشت فعلی دانه‌های روغنی در استان است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت کشت کلزا در خراسان رضوی، گفت: هم اکنون نیاز استان به کمباین از استان‌های فارس و گلستان تامین می‌شود که این امر مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده و با راه اندازی اتحادیه در این رابطه می‌توان مشکل و کمبود فعلی را در این زمینه جبران کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد بهره برداران بخش کشاورزی خراسان رضوی به دلیل خرده مالکی مشمول زکات نمی‌شوند و ۲۰ درصد دیگر که مشمول می‌شوند از تمامی کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه‌ای بهره مند می‌شوند.

اورانی با اشاره به اینکه توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای اولویت مهم این استان در سال جاری است، افزود: این اقدام به عنوان یکی از سیاست‌های محوری و بخشی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی مورد نظر و توجه قرار دارد.

وی تصریح کرد: سهم خراسان رضوی برای توسعه کشت گلخانه‌ای در سال جاری ۲۲۵ هکتار اعلام شده است و هدف گذاری انجام شده در استان برای این منظور ۶۰۰ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سال گذشته هزار و ۸۰۰ هکتار کشت متراکم و گلخانه‌ای در این استان اجرا شد که هزار و ۴۰۰ هکتار از این میزان در قالب شهرک‌های کشاورزی گلخانه ای، مجتمع‌های گلخانه‌ای و گلخانه‌های فردی ثبت شده است.

اورانی افزود: تا پایان سال گذشته ۳۴۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی انجام شده است که نسبت به سال ۱۳۹۲ و آغاز کار دولت تدبیر که ۱۱۸ هکتار بود حدود سه برابر شده است.
 
انتهای پیام//ف.س

سهم استان در توسعه کشت گلخانه‌ای سال جاری ۲۲۵ هکتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.