مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین در نشست شهرداران استان گفت: باید برای پیشگیری از تخلفات هزینه انجام آن را بالا ببریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری در نشست شهرداران استان گفت: برای کاهش تخلفات در حوزه مدیریت شهری باید ضمن کاهش بستر تخلفات هزینه انجام تخلفات را نیز بالا ببریم و در این زمینه باید از ابزار‌های شفافیت، الکترونیکی کردن اتوماسیون اداری و فضای مجازی استفاده کرد.

صالحی در ادامه همه مسئولین مرتبط را به عمل به قانون که میثاق ملی ماست توصیه کرد و افزود قانون شهرداری‌ها در چند دهه قبل تدوین شده است و پاسخگوی مطالبات و مشکلات مردم نیست که در همین زمینه باید قوانین به روزرسانی و بازخوانی گردد.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری نباید منفعلانه عمل کنیم اگرچه انععطاف لازم باعث کار‌ها خواهد شد، اما کوتاهی در حوزه مثل توسعه شهری باعث ایجاد حاشیه نشینی و مشکلات مربوطه از قبیل امنیتی و اجتماعی برای شهر‌ها خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری در ادامه اظهار کرد: قوانین و نحوه اجراء آن باید به طور مستمر بازخوانی شود تا به موقع بتوانیم عمل کنیم و در زیر آوار تخلفات متعدد قرار نگیریم.

وی افزود:  همچنین مسولین حقوقی باید آخرین قوانین و بخشنامه‌ها ابلاغی را رصد کنند و در آن حوزه اقدام قانونی کنند .

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری همچنین بر نظارت شورا‌های اسلامی شهر‌ها تاکید کرد و افزود:یکی از وظایف شورا‌ها نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها است که می‌تواند بسیاری از تخلفات را کاهش دهد.

در ادامه تعدادی از شهرداران و روسای اسلامی شهر‌های استان و حاضرین در جلسه، به بیان مشکلات مبتلابه حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام/ک

نشست شهرداران استان قزوین 

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.